معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش: توجه به مسائل فرهنگی در کشور سطحی، تبلیغی و ترویجی بوده است

یاسوج(پانا) ـ معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: در چهل سال گذشته مسائل فرهنگی در کشور به شدت مورد غفلت واقع شده و اگر هم اقدامی شده سطحی، تبلیغی و ترویجی بوده است تا اینکه عمق داشته باشد و تبدیل به یک رفتار اجتماعی شود.

کد مطلب: ۸۴۵۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش: توجه به مسائل فرهنگی در کشور سطحی، تبلیغی و ترویجی بوده است

علیرضا کاظمی در آئین تجلیل از برگزیدگان پرسش مهر ریاست جمهوری استان کهگیلویه و بویراحمد که صبح امروز با حضور مسئولان استان، فرهنگیان و خانواده ها در سالن کنعانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد، گفت: تلاشهای منسجم و با برنامه مدیر کل و معاونین آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد باعث شده این استان جایگاه رفیعی و بالا در حوزه های مختلف کشور کسب کند.

وی اظهار کرد: پرسش مهر ریاست جمهوری در ابتدا با دو هدف در فضای تعلیم و تربیت مطرح شد و امروز در طی ۱۸ دوره استمرار پیدا کرده است و این نشان از یک کار ارزشمند و عمیق است.

کاظمی با اشاره به فلسفه پرسش مهر گفت: اولین فلسفه پرسش مهر توجه دادن و حساس کردن جامعه به یک فضیلت اخلاقی است که امروز مورد نیاز جامعه ماست و یا یک آسیب جدی که امروز به واسطه فقدان این فضلیت در جامعه وجود دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورشی بیان کرد: نکته که خیلی مهم است به آن توجه کنیم تفکر و اندیشیدن به یک مسئله و راهکارهای نهادینه شدن یک فضلیت در فضای جامعه و آموزش و پرورش است.

کاظمی افزود: یکی از ابعاد دیگری که پرسش مهر ریاست جمهوری را برجسته کرده است این است که این پرسش توسط شخص اول قوه مجریه کشور مطرح می‌شود و این نشان از یک دغدغه ملی است.

وی با اشاره به غفلت و عدم توجه مسائل فرهنگی گفت: تمام آسیب‌هایی که امروز جامعه ما در کوچه و خیابان مدرسه و خانه شاهد آن هستیم، عدم توجه به آموزش و پرورش و مسائل فرهنگی جامعه است که متاسفانه در چهل سال گذشته به شدت مورد غفلت واقع شده است.

کاظمی گفت: اگر هم اقدامی شده است سطحی، تبلیغی و ترویجی بوده است تا اینکه عمق داشته باشد و تبدیل به یک رفتار اجتماعی شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورشی با بیان اینکه امروزه در مورد مسائل فرهنگی رویکرد درمانی را به جای رویکرد پیشگیری دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: اگر قرار باشد رویکرد پیشگیری در مسائل فرهنگی در برنامه های خود داشته باشیم باید به آموزش و پرورش و به حوزه فعالیت های پرورشی توجه بیشتری کنیم و این از دست آموزش و پرورش به تنهایی ساخته نیست.

کاظمی با بیان اینکه در پرسش مهر ریاست جمهوری نکته ای که فوق العاده حائز اهمیت است جامعه مخاطبانی است که در این حرکت فرهنگی مطرح اند، اظهار کرد: آمار نشان می‌دهد در کشور ۵ میلیون نفر از خانواده ها، معلمان و دانش آموزان در این فرایند شرکت کردند که این نشان می‌دهد جامعه نیز تشنه بسیاری از مسائل و دغدغه های فرهنگی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امروزه در فضای کلان آموزش و پرورش دغدغه اول سیاستگذاران حوزه تعلیم و تربیت تحقق و پیاده سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. لذا آموزش و پرورش با تمام امکانات به این سمت و سو حرکت می کند.

وی با بیان اینکه زیر نظام های اصلی سند تحول بنیادین آماده شده و در حال اجرایی است گفت: رویکردهای تربیتی و فرهنگی که روح حاکم بر سند تحول بنیادین است در فضای آموزش و پرورش دنبال می شود اما مسیر سخت و طولانی در پیش داریم.

کاظمی در پایان با اشاره به اینکه ریل توسعه پایدار کشور از ایستگاه آموزش و پرورش می‌گذرد، گفت: ما نمی‌توانیم جامعه فرهنگی متمدن و شهروندان خوبی داشته باشیم بدون اینکه به معلمان آن جامعه توجه کنیم، بدون اینکه نیازهای آموزش و پرورش را در سطوح مختلف مورد توجه قرار دهیم.

در ابتدای این مراسم مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد، اظهار کرد: در استان 32هزار 500اثر به دبیرخانه پرسش مهر ریاست جمهور ارسال شد که 150اثر به مرحله کشوری راه یافت و8اثر به عنوان اثر برتر ملی انتخاب شد.

هادی زارع پور گفت: امسال 15هزار 721نفر از اولیاء دانش آموزان در پرسش مهر شرکت کردند.

زارع پور افزود: سال گذشته استان کهگیلویه وبویراحمد به نسبت جمعیت دانش آموزی وفرهنگی رتبه اول پرسش مهر ریاست جمهور را کسب کرد.

فروزان یونسی رشته وبلاگ نویسی رتبه اول از اداره کل-سارا مصفا رشته گرافیک رتبه دوم از بویراحمد-سیده آیده منصوریان رشته هنرهای تجسمی رتبه اول از بویراحمد-نجف اصغرنژادرشته مقاله پژوهشی رتبه دوم از دهدشت-سیداحمد اشراقی رشته وبلاگ نویسی رتبه دوم از دهدشت-آریا صلاحی رشته فیلم کوتاه رتبه سوم از بویراحمد-احمدرضا افرند رشته مقاله پژوهشی رتبه سوم از دهدشت و زهره نارک پور رشته وبلاگ رتبه سوم از گچساران برگزیده های ملی استان در پرسش مهر 18 هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار