فرماندار سنندج بر اجرای دقیق قانون شوراهای آموزش و پرورش تاکید کرد

فرماندار سنندج در نهمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان سنندج خواستار اجرای دقیق قانون شوراهای آموزش و پرورش شد .

کد مطلب: ۶۹۳۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کردستان، نهمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان سنندج با حضور فرماندار سنندج، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج، بخشدار مرکزی، مدیران آموزش و پرورش مناطق، برخی از روسای ادارات و نهادها، فرماندهان نظامی و انتظامی، تعدادی از پیشکسوتان تعلیم و تربیت و اعضای این شورا در محل فرمانداری سنندج برگزار شد.

زارعی فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان سنندج در این جلسه به مشکلات آموزش و پرورش شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان سنندج به علت وسعت زیادی که دارد جمعیت آن پراکنده است که موجب شده در بسیاری از موارد با مشکلاتی مواجه شویم و این گستردگی باعث تحمیل هزینه بیشتر نسبت به دیگر شهرستان ها می شود.

وی خاطر نشان کرد: معلمان این شهرستان در حد توان خود جهت رشد و تربیت نیروی ماهر و کارآمد تلاش می کنند به طوری که شاهد درخشش دانش آموزان در مسابقات علمی، قرانی، تربیتی و ورزشی و همچنین پرورش نخبگان از این شهرستان هستیم.

زارعی اشاره کرد باید تمام ارگان های مرتبط ، شوراهای آموزش و پرورش را یاری رسانند تا به هدف خود برسد .

وی همچنین اظهار کرد: به بچه ها متن کتب درسی را یاد دهیم. یادگیری را مفهومی کنیم و از سطحی نگری بپرهیزیم .

وی با بیان اینکه دانش آموزان امانت هایی هستند بدست معلمان گفت: برخی از مدارس شهرستان فرسوده است. بر تسریع راه اندازی مدارسی که در دست ساخت هستند تاکید داشت و گفت: بهسازی و مقاوم سازی مدارس فرسوده یک ضرورت فوری است و نیازمند رسیدگی بیشتر به این مدارس شد.

سید فواد حسینی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج نیز در این نشست موفقیت دانش آموزان ناحیه یک در حوزه های مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی و تربیتی را ستود و افزود: تدین و باورهای دینی مهمترین عامل موفقیت دانش آموزان است.

سید فواد حسینی تصریح کرد: همدلی و همزبانی مسئولان و نگاه مثبت آنان در همراهی با آموزش و پرورش از دیگر عوامل موفقیت دانش آموزان این شهرستان است.

حسینی به فراهم آوردن زمینه ادامه تحصیل دانش آموزان در مناطق روستایی و دور افتاده اشاره کرد و افزود: در مناطق روستایی ناحیه یک سنندج مدارس ابتدایی حتی با یک دانش آموز نیز دایر شده است .

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج در ادامه به تشریح سیاست های وزیر آموزش و پرورش پرداخت و افزود: توجه به امر پرورش، رسیدگی به هزینه های ضروری مدارس، پرداخت مطالبات فرهنگیان به ویژه پاداش پایان خدمت بازنشستگان و رسیدگی به مسائل معیشتی و رفاهی فرهنگیان اولویت های کوتاه مدت وزیر آموزش و پرورش است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار