قانون شوراهای آموزش و پرورش گره گشای بسیاری از مشکلات نظام تعلیم و تربیت است

شیراز (پانا) - مدیر شوراهای وزارت آموزش و پرورش گفت : ظرفیت های قانون شوراهای آموزش و پرورش در صورت توجه، گره گشای بسیاری از مشکلات نظام آموزشی است .

کد مطلب: ۸۲۲۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
قانون شوراهای آموزش و پرورش گره گشای بسیاری از مشکلات نظام تعلیم و تربیت است

رسول پاپایی در شورای آموزش و پرورش استان فارس، با اشاره به اهداف قانون شوراها تصریح کرد : یکی از مهم ترین اهداف قانون شوراها بسط و نهادینه کردن مشارکت و بستری سازی برای حضور بخش های دولتی و غیر دولتی در امر تعلیم و تربیت است .

مدیر شوراهای آموزش و پرورش با بیان این که در برابر نظام مدیریتی مشارکتی نظام مدیریتی استبدادی قرار دارد , افزود :مشارکت واجد سه ارزش تمرکز زدایی و نظارت مردم بر مسئولان و ایجاد فرصت پیشرفت برای همگان است و گاها به همین دلیل بسط و گسترش این امر مبارک ،مورد استقبال برخی مدیران تمرکزگرا قرار نمی گیرد .

نماینده وزیر در آموزش و پرورش مناطق آزاد خاطر نشان کرد :حضور استاندار به عنوان بالاترین مقام سیاسی و اجرایی استان به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش نشان دهنده اهمیت این شورا است و از آن جا که شان این شورا برنامه ریزی و نظارت و اجرا است باید شان دستور و مصوبات این شورا هم متناسب با جایگاه آن طراحی شود .

پاپایی تصریح کرد : انتظار می رود با توجه به اهمیت آموزش و پرورش در توسعه پایدار کشور ها ،دستگاهایی که بر اساس قانون شوراها تکالیفی متوجه آنها است، بیش از پیش در انجام این تکالیف و تحقق مصوبات آن تلاش کتند.

مدیر امور شوراهای وزارت آموزش وپرورش ،مشارکت جویی و حضور مردم فارس را در فعالیت های مشارکتی خوب توصیف کرد و گفت: عملکرد شورای آموزش و پرورش فارس قابل دفاع است و در بسیاری از شاخص ها ،از جمله شوراهای برتر کشور می باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار