رییس مركز برنامه ريزي منابع انساني اعلام کرد:

نیاز آموزش و پرورش به 60 هزار نیرو در سال

تهران(پانا) -رئيس مركز برنامه ريزي منابع انساني و فناوري اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از مجموع 940 هزار نیرو در این وزارتخانه 790 هزار نفر در مدارس حضور دارند، تاکید کرد، باید سالی 55 تا 60 هزار نیرو جذب آموزش و پرورش شوند.

کد مطلب: ۶۹۲۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش فارس، اسفندیار چهاربند، رئيس مركز برنامه ريزي منابع انساني و فناوري اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در خصوص «وضعیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش»، اظهار داشت: باید در طول چهارسال آینده برای ایجاد توازن بین ورودی و خروجی نیرو، سالی 55 تا 60 هزار نیرو جذب آموزش و پرورش شود .

وی ادامه داد: در طول 4 سال، 320 هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند و می‌توانیم با 220 هزار نفر یعنی 100 هزار نیرو کمتر، آن را جبران و جایگزین کنیم .

رئيس مركز برنامه ريزي منابع انساني و فناوري اطلاعات در واکنش به این ادعا که هنوز برخی مدارس فاقد معلم هستند، گفت: اینکه معلم نداریم یا معلم برای آنها در نظر گرفته نشده، 2 موضوع جدا از هم است .

چهاربند تصریح کرد: از مجموع 940 هزار نیرو در آموزش و پرورش، 790 هزار نفر در مدارس حضور دارند .

وی ادامه داد: ممکن است تعدادی از معلمان دچار کسالت شده و یا به دلایل دیگر در کلاس حضور پیدا نکنند و نیامدن معلم در آن روز، دلیلی برعدم حضور دائمی معلم در مدرسه نیست .

رئيس مركز برنامه ريزي منابع انساني و فناوري اطلاعات گفت: اگر معلمی مرخصی استعلاجی بگیرد و این مرخصی مستلزم بیش از 10 روز باشد، جایگزینی در نظر گرفته می‌شود اما اگر طول درمان موقتی باشد این ساعت خالی شده در مدرسه به شکلی پُر می‌شود .

چهاربند درباره «میزان تحصیلات معلمان»، افزود: بیش از 55 درصد معلمان دارای مدرک کارشناسی، حدود 14 درصد مدرک کارشناسی ارشد و دکتری و حدود 25 درصد نیز مدرک کاردانی دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار