حفاظت از منابع طبیعی نیازمند عزم ملی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به اینکه بهره برداری صحیح از منابع طبیعی می تواند نقش انکارناپذیری در توسعه اقتصاد مقاومتی داشته باشد تأکید کرد: حفاظت از منابع طبیعی نیازمند عزم ملی در حفاظت از منابع تجدیدپذیر و تجدید ناپذیر می باشد.

کد مطلب: ۶۹۲۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از البرز در کرج، حامد فرضی مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان با اشاره به اینکه بهره برداری صحیح از منابع طبیعی می تواند نقش انکارناپذیری در توسعه اقتصاد مقاومتی داشته باشد تأکید کرد: حفاظت از منابع طبیعی نیازمند عزم ملی در حفاظت از منابع تجدیدپذیر و تجدید ناپذیر می باشد.

وی افزود: البرز بعنوان کوچکترین استان کشور با 0.3 درصد مساحت، دارای 517 هزار هکتار عرصه ملی و مستثنیات است که 84 درصد از عرصه های موجود مشمول اراضی دولتی و ملی تلقی و تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان می باشد.

فرضی تصریح نمود: استان البرز به لحاظ اهمیتی که در بحث تأمین اراضی به منزله کشاورزی و صنعتی دارد از بعد اقلیمی و فیزیوگرافی از ارزش افزوده بالایی برخوردار است. چراکه از یک سو مناطق بیابانی را در جنوب و مناطق کوهستانی را در شمال استان داریم و در حد فاصل این دو منطقه نیز اقلیم مناطق میانبند وجود دارد و قسمت اعظم صنایع استان در مناطق میانبند شهرستانهای اشتهارد، نظرآباد و ساوجبلاغ واقع شده که نشان دهنده اهمیت و ارزش افزوده ی استان است. بنابراین از این حیث باید نگاه ویژه ای در بحث حفاظت از منابع طبیعی داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری البرز با بیان این مطلب که اولویت اصلی این اداره کل حفاظت از اراضی ملی محسوب می باشد گفت: به ترتیب چهار اولویت حفاظت، احیاء، توسعه و بهره برداری اصولی به عنوان تکالیف اصلی به عهده ی اداره کل منابع طبیعی گذاشته شده است در واقع منابع طبیعی امانتی است که در اختیار ماست و باید به درستی به نسل آینده انتقال داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار