منطقه نمونه گردشگری باغستان فردوس

در منطقه نمونه گردشگری باغستان علیا فردوس بازی رنگ ها در فصول مختلف چشم اندازهای خیره کننده و سحر انگیزی ایجاد می کند و انسان را به حیرت وا می دارد.

کد مطلب: ۶۹۲۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پاناازخراسان جنوبی ،استقرار روستای باغستان علیا در نزدیکی شهر تاریخی تون (فردوس) و روستای بیدسکان که بافت تاریخی با ارزشی دارد و همچنین همجواری آن با سد و امام‌زاده احمد مهویه، بیانگر قدمت کهن آن است.
روستای باغستان از گذشته های دور دارای باغ های سرسبز بوده و به همین دلیل به باغستان معروف شده است.

مردم روستا به زبان فارسی دری با لهجه فردوسی سخن می گویند، بر اساس نتایج سر شماری سال 75، روستای باغستان علیا دارای 2 هزار و 197 نفر جمعیت بوده که در سال 85 به 2 هزار و 220 نفر افزایش یافته است.


روستای باغستان علیا در ناحیه کوهستانی استقرار یافته و بافت مسکونی متراکمی دارد و در سطح نسبتا همواری استقرار یافته است. کوچه ها و معابر روستا، از درختان سربه فلک کشیده و فراوانی پوشیده شده است و به شکل کوچه باغ های زیبا درآمده است و شکل خانه های روستا از نوع معیشت و درآمد اقتصادی خانوار تبعیت می کند.

این روستای زیبا به دلیل استقرار در ناحیه کوهستانی اقلیمی معتدل دارد و فراوانی جاذبه های گردشگری آن باعث حضور گردشگران بسیاری در منطقه شده است که برخی از مهم ترین جاذبه های این روستا عبارتند از: رودخانه فصلی چهل و ارتفاعات کلات که پیرامون روستا را فرا گرفته است.

این روستا از روستاهای دشتی است.آب و هوای روستا در زمستان ها سرد و در تابستان ها خشک است رودخانه فصلی چهل از جنوب روستا عبور می کند.

باغ های فراوان میوه از دیگر جاذبه های طبیعی روستاست و بازی رنگ ها در فصول مختلف چشم اندازهای خیره کننده و سحر انگیزی ایجاد می کند و انسان را به حیرت وا می دارد.

آب گرم معدنی فردوس در 8 کیلومتری روستای باغستان علیا واقع است و اشتهار منطقه ای دارد.

روستاي باغستان با دارا بودن قنات بلده و مناظر زيبا و ديدني در اطراف مسير حركت ، آب و باغات متعدد ميوه از جاذبه هاي گردشگري وي‍ژه اي برخوردار است.

از جمله جاذبه هاي تاريخي و گردشگري روستا وجود آسياب تاريخي معروف به " آسياب آبي حاجي خان" در كنار مسير جوي اصلي قنات بلده مي باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار