مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل عنوان کرد:

مرکز آموزشی و فرهنگی پیشکسوتان اردبیل در حال راه اندازی است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اردبیل از راه اندازی مرکز آموزشی و فرهنگی پیشکسوتان اردبیل برای بهره مندی دانشجومعمان خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۱۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، احمد ناصری در مراسمی که بمناسبت روز دانشجو و با حضور دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان اردبیل در سالن فدک برگزار شده بود، با بیان اینکه دوران دانشجویی بهترین دوران زندگی است، اظهار داشت: این دوران فرصتی است برای دانش اندوزی، استفاده از تجارب معلمان بزرگی که در تاریخ آموزش و پرورش ایران و جهان ایفای نقش کردند و نیز زمینه ای برای ایجاد رابطه عمیق با دیگر دوستان دانشجو می باشد.

ناصری نگاه آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان را نگاه استراتژیک دانست و تصریح کرد: بهترین و موثرترین راه برای تربیت معلم با مهارت های مختلف، دانشگاه فرهنگیان می باشد.

وی افزود : معلمانی که از این طریق جذب آموزش و پرورش شده اند، مجهز به مهارت های مختلف از جمله مهارت های فردی، آشنایی با روشهای نوین تدریس و چگونگی تعامل با دیگر همکاران هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ضمن اینکه حمایت همه جانبه آموزش و پرورش استان را از دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد، گفت: آموزش و پرورش از حضور دانشجو معلمان به عنوان کارورز در مدارس استان استقبال می کند، که لازم است دانشگاه فرهنگیان زمینه این ارتباط را فراهم کند.

احمد ناصری با تاکید بر اینکه پیشکسوتان آموزش و پرورش منبع عظیم تجربه هستند و باید دانشجویان از تجارب آن ها استفاده نمایند، اذعان داشت: مرکز آموزشی و فرهنگی پیشکسوتان اردبیل در حال راه اندازی است که در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید، در نظر داریم در این مکان فضایی را برای حضور دانشجویان و دانشجومعلمان جهت بهره مندی از تجارب پیشکسوتان ایجاد کنیم.

ناصری در ادامه به ساحت های سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: سند تحول بنیادین برای نظام تعلیم و تربیت 6 ساحت(اعتقادی، عبادی، اخلاقی- اقتصادی و فن آورانه- هنری و زیبا شناختی- تربیت بدنی و زیستی- اقتصادی و حرفه ای- سیاسی و اجتماعی) تعریف کرده است که تمامی برنامه ها آموزش و پرورش بایستی معطوف به این ساحت ها باشد.

وی با بیان اینکه مدرسه در چشم انداز سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش جایگاه ویژه ای دارد، عنوان کرد: مدرسه در این سند نقطه اتکا دولت و ملت در رشد و تعالی و پیشرفت کشور می باشد و نیز موجب تجلی فرهنگ غنی اسلامی و انقلابی در روابط و مناسبت های فردی با شهروندان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار