پیش‌بینی 2/5 ساله وزیر آموزش‌وپرورش برای اصلاح کتاب‌های درسی

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش رفع اشکالات موجود در کتاب‌های درسی و انجام اصلاحات در این زمینه را نیازمند زمانی حدود 2/5 ساله دانست.

کد مطلب: ۶۹۰۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد

سید محمد بطحایی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه درباره اشکالات برنامه‌های درسی در سازمان پژوهش که متولی تدوین کتاب‌های درسی است، اقدامات جدی شروع شده است، افزود: «بر اساس انتظاراتی که رئیس‌جمهوری از حوزه برنامه‌های درسی دارد، تلاش داریم تا بتوانیم انتظارات را برآورده کنیم.»

او اضافه کرد: «اعمال اصلاح در کتاب‌های درسی زمان بسیاری می‌برد و ما هر زمانی که بخواهیم کتاب‌های درسی را اصلاح کنیم، زمانی در حدود دو سال و نیم نیاز است. روند این کار کند است، اما این کار را آغاز کرده‌ایم.»

وزیر آموزش و پروش در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اعلام اینکه برنامه جامع نیروی انسانی کشور آماده شده است و به‌زودی ارائه خواهد شد، گفت: «با وجود چالش نیروی انسانی که با آن مواجه هستیم، برنامه‌هایی برای جبران این کمبود در دست اقدام داریم که ما را از نگرانی بیرون می‌آورد.»

به گفته او، آموزش و پرورش وظیفه دارد برای سال‌های تحصیلی آینده آموزگاران خود را در زمینه‌های گوناگون فراهم و آماده کند.

بطحایی درباره خرید خدمات آموزشی نیز گفت: «خرید خدمات به غیر از مناطقی که امکان تاسیس مدارس نداشتیم در دیگر مدارس و فعالیت‌های آموزشی ممنوع است. با این حال خرید خدمت در سال آینده به جز حوزه آموزش، در دیگر زمینه‌ها با شتاب بیشتری انجام خواهد گرفت.»

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: «از حیث اعتبارات در زمنیه خرید این خدمات، در بودجه سال ۱۳۹۷ اعتبارات مناسبی اختصاص داده خواهد شد. همچنین از این اعتبارات خدماتی برای اردوگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، پژوهش‌سراها و بخش‌های ادرای هزینه خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار