پانا گزارش می دهد/

سال 98 سال عین القضات همدانی نامگذاری شد

استاندار همدان گفت: ما هر سال را به نام یکی از بزرگان نامگذاری می کنیم و از همین جا سال آینده را سال عین القضات همدانی اعلام می کنم.

کد مطلب: ۶۹۰۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا همدان، محمد ناصر نیکبخت صبح امروز در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: جلسه ای را با دبیر جشنواره و یکی از داوران داشتم که گفتند استقبال شایسته ای مردم همدان داشتند و در کشور چنین استقبالی را نداریم.

وی ضمن اشاره به اینکه انسانها در هر شرایطی نیاز به بازی دارند و اگر ما مانع نشاط بزرگتر ها شویم ظلم کرده ایم و جامعه را افسرده کرده ایم افزود: همه افراد جامعه نیاز به شادی دارند اما با تعادل. دبیر جشنواره خواستند برای سال آینده که ربع قرن برگزاری جشنواره است همه کمک کنند، هر چه قدر وزارت ارشاد کمک کند استان هم کمک می کند. با عنایت به توجه دولت و جناب دکتر روحانی و مجلس به مقوله فرهنگ و هنر حاضر به این همکاری هستیم.

استاندار همدان ضمن اشاره به سفر هوای همدان به تهران افزود: در مذاکره ای سخت با هواپیمایی که نمایندگان همراه بودند ، برقراری پروازهرروزه را پیگیری وبه نتیجه رساندیم. راه زمینی و قطار را هم داریم و همه گونه آمدگی برای جشنواره ها را داریم.

نیکبخت در مورد ثبت جهانی جشنواره تئاتر به نام همدان سخن گفت و افزود: تئاتر کودکان و نوجوان به نام همدان ثبت شد، دنبال فیلم کودک و نوجوان هستیم و خواسته ما از وزیر فرهنگ و ارشاد این است که ما برای فیلم خیلی هزینه کردیم و مردم هم استقبال کردند، در مقطعی بی تدبیری شد و جشنواره از همدان رفت. تقاضای بنده، ۹ نماینده و اهالی فرهنگ و هنر بازگشت جشنواره فیلم به همدان است و همه نوع هزینه را هم تقبل می کنم. پایلوت هر فعالیت فرهنگی و هنری در کشور را همدان بگذارید و نگران هزینه های آنها هم نباشید .

استاندار همدان گفت: ۵۰ جلد دانشنامه همدان از بزرگان همدان تهیه شده است. ما هر سال را به نام یکی از بزرگان نامگذاری می کنیم و از همین جا سال آینده را سال عین القضات همدانی اعلام می کنم.

نیکبخت تاکید کرد: برای بزرگداشت باباطاهر تقاضا دارم وزیر محترم در این برنامه شرکت کند و برای راه اندازی دبیرخانه آن کمک کند. در زمینه احیا و بزرگداشت و احترام به عزت و فرهنگ ایران هر چه برنامه دارید به همدان بدهید، همدان ایران کوچکی است که همه افتخارات ایران بزرگ در آن موجود است/ امیدوارم کودکان ما را هیچ حادثه ای چه طبیعی و غیر طبیعی در طول زندگی تهدید نکند.

استاندار همدان به نقش جامعه در تربیت اسلامی کودکان اشاره کرد و افزود: کودک و‌نوجوان امروز، اداره جامعه بعدی را بر عهده می گیرند و باید جامعه را ساماندهی کند.

وی گفت: اگر می خواهیم کودکان و نوجوانان، نسل قبلی را تحویل آسایشگاه ندهند باید با آنها مهربان باشیم و انها با زیباترین مفاهیم آشنا شوند. کودک باید نشاط داشته باشد، شادی و بازی داشته باشد و ما باید این ها را فراهم کنیم.

استاندار همدان ضمن اشاره به آثار جاذبه های گردشگری و توریستس همدان افزود: خواسته هایی از وزارت فرهنگ و ارشاد داریم، همدان ۵۰۰ سال پایتخت امپراطوری ایران بزرگ بود، ۱۸۰۰ اثر تاریخی ادوار گذشته را داریم. همدان برای گردشگری تمام امکانات را دارد. همدان بهترین دسترسی ها و آسان ترین دسترسی ها را دارد و باید کاری کرد که همه بیایند و آثار تاریخی و طبیعی استان را ببینند.

نیکبخت گفت: از همه میهمانان می خواهم سفیر همدان باشند و بگویند که از همدان چه درکی داشته اند.شهید همدانی را دنیا شناخته است. در سال ۲۰۱۸ میزبان اجلاس گردشگری جهانی و آسیایی هستیم.

/کیمیا کلهری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار