آذرکیش به پانا خبر داد:

تاکید بر برقراری عدالت آموزشی در مناطق محروم و مرزی

تهران (پانا) – مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش ضمن تاکید بر برقراری عدالت آموزشی در مناطق محروم و مرزی، به توسعه رشته‌های اشتغال‌زا در مناطق هدف نیز اشاره کرد.

کد مطلب: ۶۹۰۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد

سيد مصطفی آذركيش در گفت‌وگو با پانا،‌ در پاسخ به این سوال که برای آموزش مهارت به دانش‌آموزان مناطق محروم و مرزی چه فعالیتی دارید، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های اصلی ما برقراری عدالت آموزشی به خصوص در مناطق محروم و مرزی است.

وی با بیان اینکه در مناطق محروم توسعه و بسط آموزش‌ها پیگیری می‌شود، ادامه داد: سال گذشته در 4 استان سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، آذربایجان‌غربی رشته‌های اشتغال‌زا در مناطق هدف را پیگیری کردیم.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش گفت: افزایش پوشش تحصیلی به خصوص بحث بازماندگان از تحصیل در تمام دوره‌های تحصیلی صورت می‌گیرد.

آذرکیش با اشاره به اینکه آموزش مهارت در دوره متوسطه دوم و شاخه کاردانش انجام می‌شود افزود در تمام استان های کشور، یعنی پوشش 100 درصدی را برای فعالیت‌های هنرستان‌های کاردانش داریم.

وی همچنین اضافه کرد: در هرمزگان بیش از 28 درصد دانش‌آموزان در شاخه کاردانش تحصیل می‌کنند که این موضوع نشان می‌دهد در توسعه رشته‌های اشتغال‌زا فعالیت می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار