برگزاری همایش بزرگداشت روز جهانی معلول با حضور مدیرکل بهزیستی البرز

همایش بزرگداشت روز جهانی معلول با حضور مدیرکل بهزیستی استان البرز، معاونین ستادی و روسای بهزیستی شهرستانها و جمعی از خیرین استان با حضور پرشور معلولین در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار گردید.

کد مطلب: ۶۹۰۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا از البرز در کرج، داریوش بیات نژاد مدیر کل بهزیستی استان البرز در همایش «بزرگداشت روز جهانی معلولان» که در تالار میلاد کرج برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته وحدت و روز جهانی معلولان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران و هشت سال دفاع مقدس در سایه وحدت ملت حاصل شد.
وی بابیان اینکه نوع‌ دوستی و وحدت مردم در حادثه دل‌خراش زلزله غرب کشور به‌خوبی نمود پیدا کرده بود، افزود: درحالی‌ که نتوانستیم حداقل‌ترین امکانات رفاهی را به همکاران خود پرداخت کنیم، کارکنان بهزیستی البرز بخشی از حقوق ماهیانه خود را برای کمک به زلزله‌زدگان در نظر گرفتند.
به گفته مدیرکل بهزیستی استان البرز این روز تحت عنوان «روز مهربانی» نیز یاد می‌شود در ادامه به فعالیت‌های این اداره کل پرداخت و گفت: این اداره کل درصدد ایجاد رفاه و آسایش در تمامی سطوح جامعه است.
بیات نژاد با بیان اینکه مساعدت برای روشنگری در خصوص فعالیت‌های بهزیستی باید با همکاری همگانی مردم و مسئولان حاصل شود، تصریح کرد: بهزیستی همواره زنگ خطر را به صدا درمی‌آورد تا آگاهی مردم در خصوص آسیب‌های اجتماعی ارتقا داده شود.
وی با تأکید بر لزوم توجه به بررسی عوامل مؤثر در بروز آسیب‌های اجتماعی، نقش بهزیستی در این زمینه را مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: علی‌رغم وجود مشکلات همواره در راستای انجام وظایف از توان ۱۰۰ درصدی خود بهره گرفته و بر اساس شاخصه‌های اعلامی عمل خواهیم کرد.
مدیرکل بهزیستی استان البرز همچنین در ادامه سخنان خود بر این امر نیز اشاره کرد که عملکرد اداره کل بهزیستی البرز طی سال گذشته به‌ گونه‌ای بوده بین ۴۳ دستگاه اجرایی در استان‌های کشور رتبه برتر را از آن خود کرده است.
وی با تأکید بر لزوم رعایت حقوق شهروندی در خصوص تمام افراد جامعه ازجمله معلولان و افراد توان‌خواه، گفت: حدود ۲۸ هزار معلول و توان‌ خواه در استان البرز وجود دارد که متأسفانه از کمترین حقوق شهروندی برخوردار هستند.
بیات نژاد بابیان اینکه ۱۰ هزار معلول البرزی در صف انتظار اخذ خدمات هستند که نبود امکانات مالی سبب شده این امر به درازا بکشد، افزود: ارتقای توان نیروی انسانی یکی از موارد حائز اهمیتی است که باید موردتوجه قرار گیرد، خوشبختانه این امر با ارائه آموزش‌های ضمن خدمت تقویت می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان البرز با اعلام اینکه همواره در راستای ارتقای سلامت و خدمات تلاش کرده‌ایم، افزود: طرح توانمندی سالمندان در سطح استان البرز در حال اجرا است، همچنین در حال حاضر ۳۱۵ روستا در البرز طی یک سال گذشته شناسایی‌شده تا تحت پوشش طرح توانمندسازی قرار گیرند.
وی بابیان اینکه ۱۰ هزار و ۷۰۰ معلول در روستاهای استان البرز شناسایی‌شده است، ادامه داد: ردیف اعتباری در تمامی دستگاه‌ها برای مناسب‌سازی معابر برای معلولان در نظر گرفته‌شده از طرفی باید به این مهم نیز اشاره کرد که تمام پروژه‌های شهری باید با رعایت اصول مناسب‌سازی اجرایی شود در غیر این صورت تائیدیه و پایان کار اخذ نخواهند کرد.
بیات نژاد افزایش ۳ و نیم برابری مستمری مددجویان در لایحه جدید را یکی از اقدامات حائز اهمیتی برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار