راه حل رفع مشکل اتصال آیفون با ویندوز ۱۰

در حالیکه برخی کاربران ویندوز ۱۰ گزارش هایی مبنی بر مشکل اتصال به iTunes داده اند، باید بگوییم هیچ راه حل مطمئنی برای حل این مسئله وجود ندارد، ولی چند راه حل ساده و اصلاحی هست که می تواند در حل این مشکل کمک کند.

کد مطلب: ۶۸۹۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، حتما برای شما هم پیش آمده که برای اتصال آیفون با ویندوز ۱۰ و استفاده از برنامه iTunes دچار مشکل شده باشید.، باید بگوییم هیچ راه حل مطمئنی برای حل این مسئله وجود ندارد، ولی چند راه حل ساده و اصلاحی هست که می تواند در حل مشکل اتصال آیفون به ویندوز ۱۰ کمک کند.

قبل از پرداختن به راه حل های پیشنهادی برای اتصال آیفون به ویندوز ۱۰، ابتدا بهتر است بدانید که محصولات اپل که عمدتا شامل آیفون، آیپد و مک بوک می شوند، با ویندوز ۱۰ مایکروسافت بسیار خوب عمل نمی کنند، از این رو هر زمان که این دو به هم متصل می شوند، به راحتی ارتباط برقرار نمی کنند.

همانطور که گفتیم راه حل مشخصی برای حل اتصال آیفون به ویندوز ۱۰ وجود ندارد. ولی کسانی که به طور جدی به دنبال حل آن هستند، باید از روش آزمون و خطا استفاده کنند و موارد ذیل را یکی یکی چک کنند تا مشکلشان حل گردد.

۱- آیفون و کامپیوتر را ریبوت کنید.

سعی کنید آیفون و همچنین کامپیوتر را ریبوت کنید و سپس بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر. بله، این اولین و ساده ترین راه حلی است که ممکن است کار کند. در صورتی که مشکلتان حل نگردید به سراغ موارد بعدی در فهرست پایین بروید.

۲- یک پورت USB دیگر را امتحان کنید.

این مسئله همچنین می تواند به علت یک پورت USB ناقص یا آسیب دیده در کامپیوتر شما ایجاد شود. برای حل آن، آیفون را به یک پورت USB دیگر متصل کنید.

۳- AUTOPLAY را فعال کنید.

آیفون را به کامپیوتر خود وصل کنید، کنترل پنل را باز کنید و Autoplay را انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که گزینه Use Autoplay for all media and devices فعال باشد. سپس دستگاه آیفون را جستجو کرده و از منوی کشویی کنار دستگاه، گزینه Ask me every time را انتخاب کنید.

۴- همه آپدیت های مهم ویندوز را نصب کنید.

اطمینان حاصل کنید که سیستم شما آخرین آپدیت های ویندوز ۱۰ را دریافت و نصب کرده است. شما می توانید برای نصب آپدیت ها، به سادگی به مسیر Settings > Update & Security > Windows Update a بروید و آپدیت ها را از اینجا دانلود کنید.

۵- آخرین نسخه ITUNES را نصب کنید.

یکی از دلایل عدم شناسایی آیفون ممکن است استفاده از نسخه قدیمی iTunes باشد. بنابراین، مطمئن شوید که آخرین نسخه iTunes را نصب کرده اید.

۶- همیشه "TRUST" را انتخاب کنید.

هر زمان که یک دستگاه iOS به کامپیوتر متصل می شود، یک پیام سریع نمایش داده می شود : «?Trust This Computer». کاربران همیشه باید بر روی "Trust" کلیک کنند، زیرا این گزینه مناسب ترین گزینه برای حل این مشکل در اکثر موارد است.

۷- بررسی کنید آیا سرویس APPLE MOBILE DEVICE SUPPORT نصب شده است.

یکی دیگر از موارد حل مشکل این است که آیا سرویس Apple Mobile Device Support نصب شده است یا خیر. می توانید با رفتن به Control Panel> Uninstall a program آن را بررسی کنند. اگر آن نصب نبود، iTunes را باید دوباره نصب کنید. همچنین درایور دستگاه خود را بررسی کنید که آپدیت شده باشد.

۸- VPN را غیرفعال کنید.

بعضی از کاربران نیز می گویند وقتی VPN دستگاه آیفون روشن است قادر به اتصال آن با کامپیوترهای شخصی ویندوز ۱۰ نیستند. در صورتی که با این مورد مواجه شدید، VPN را بر روی دستگاه آیفون خود غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن آن، روش زیر را دنبال کنید:

Settings را روی دستگاه iPhone باز کنید
روی General و سپس VPN ضربه بزنید
بر روی Delete Profile ضربه بزنید
برای تایید دوباره روی Delete ضربه بزنید.

۹- کاربران ویندوز ۱۰ نسخه N یا KN

اگر از ویندوز ۱۰ نسخه N یا KN استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که Media Feature Pack را نصب کرده اید. شما می توانید آن را از مایکروسافت دانلود کنید.

برای اکثر کاربران حداقل یکی از راه حل های فوق، مشکل را حل کرده است. اگر با تست موارد بالا هنوز ویندوز۱۰ شما قادر به شناسایی آیفون نیست، ممکن است شما یک درایور یا نرم افزار شخص ثالث داشته باشید که با iTunes و سرویس های اپل تداخل داشته باشد. شما می توانید با اجرای ویندوز در حالت Clean Boot، این مشکل را عیب یابی کنید.

منبع: شهر خبر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار