انتظار برای «لایحه حمایت از محیط‌بانان» هفت ماهه شد

یک مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست با تشریح آخرین وضعیت لایحه حمایت از محیط‌بانان گفت: در لایحه مذکور بیمه و هزینه‌های درمان محیط‌بانان دیده شده است.

کد مطلب: ۶۸۹۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد

علی تیموری، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار پانا، با اشاره به تدوین لایحه حمایت از حقوق محیط بانان اظهارداشت: محیط زیست طی دو سال اخیر لایحه ای را برای حمایت از حقوق محیط‌بانان تدوین کرده که دارای بندهای مختلف بوده و از جمله مسایل حقوقی محیط بانان در آن دیده شده است.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به جزئیات این لایحه گفت:‌ در این لایحه بحث بیمه محیط‌بانان، مسئولیت مدنی محیط‌بانان، پرداخت خسارات به شکارچیان متخلفی که توسط محیط‌بانان زخمی می‌شوند، تلقی لفظ شهید برای محیط‌بانانی که به شهادت می‌رسند و‌ تأمین هزینه‌های درمان محیط‌بانان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست افزود: لایحه حمایت از حقوق محیط‌بانان در کمیسیون زیربنایی دولت مورد توجه قرار گرفته و توسط دولت به مجلس تقدیم شده است. اخیرا این موضوع در کمیسیون کشاورزی مجلس بررسی شده و بندهای آن رأی آورده است.

وی با تأکید بر اینکه لایحه حمایت از حقوق محیط‌بانان در نوبت بررسی در صحن علنی قرار دارد، گفت:‌ امیدواریم اداره کل قوانین مجلس، اصلاحات حقوقی و قانونی را انجام دهد و سپس فوریت آن در صحن علنی بررسی شود.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر ضرورت پیگیری لایحه حمایت از محیط‌بانان توسط این سازمان خاطرنشان کرد:‌ با توجه به حساسیت نمایندگان مجلس و سازمان محیط زیست در این باره ،تسریع در پیگیری‌ها ضرورت دارد.

تیموری در ادامه درخصوص زمان بررسی لایحه مذکور در مجلس نیز گفت:‌ تا پایان سال جاری شاید نتوانیم لایحه حمایت از محیط‌بانان را به صورت عادی در مجلس بررسی کنیم اما اگر پیگیری‌ها جدی‌تر شود، تصویب نهایی این لایحه را می‌توانیم در سال جاری داشته باشیم.

لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان در اردیبهشت ماه سال جاری از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شد اما با گذشت بیش از هفت ماه از آن، هنوز نوبت به بررسی این لایحه در صحن علنی مجلس نرسیده است. این در حالی است که تاکنون 120 محیط‌بان در کشور شهید شده‌اند.

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پیش از این درخصوص لایحه حمایت از محیط‌بانان گفت: با تصویب این لایحه، محیط‌بانان از امتیازات نیروهای مسلح برخوردار می‌شوند و شرایط محیط‌بانان به ویژه در مورد حمایت‌های قضایی بهبود می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار