قدمی در نشست خبری اعلام کرد؛

پوشش تحصیلی ۷۴ هزار نفری دانش آموزان استثنایی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه 74 هزار و 175 دانش آموز در مدارس استثثنایی تحصیل می کنند از تلاش برای ایجاد تعاونی دانش آموزان استثنایی خبر داد.

کد مطلب: ۶۸۹۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا، نشست خبری به مناسبت ۱۲اذرماه روز معلولان با حضور مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی صبح امروز برگزار شد.
در این نشست قدمی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی هفت گروه از دانش آموزان را تحت پوشش قرار می دهد، عنوان کرد: دانش آموزان آسیب دیده ذهنی به لحاظ بهره هوشی بین 50 تا 70 هستند و دانش آموزان عادی بهره هوشی 100 دارند که برای دانش آموزان مرزی خدمات حمایتی را ارائه می دهیم.
سنجش دانش آموزان استثنایی
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مورد سنجش دانش آموزان گفت: باید معلمان عادی نسبت به تفاوت های فردی دانش آموزان آگاه باشند تا روند آموزشی را به درستی سامان دهند.
وی بیان کرد: 74 هزار و 175 دانش آموز در مدارس استثثنایی تحصیل می کنند همچنین در کل کشور 23 هزار و 547 نیروی انسانی داریم.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: بیشترین گروه دانش آموزان تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانش آموزان آسیب دیده ذهنی و کمترین آن ها نابینایان و طیف اوتیسم هستند که تعداد آنها 2 هزار نفر برآورد شده است.
قدمی افزود: برای گسترش طرح تلفیقی و حضور دانش آموزان آسییب دیده در مدارس عادی تلاش کردیم تا مدارس استثنایی این دانش آموزان را تحت پوشش قرار دهند و معلمانی رابط از آن ها حمایت کنند.
تحصیل دانش آموزان دیرآموز در مدارس عادی
وی بیان کرد: دانش آموزان دیرآموز که بهره هوشی آن ها 85 است در مدارس عادی تحصیل می کنند و اگر آموزش, معلم و امکانات خوب در اختیار آن ها باشد، این دانش آموزان به سمت بهره هوشی عادی می روند.
قدمی به مراکز مشکلات ویژه یادگیری اشاره کرد و گفت: کار آموزش و پرورش استثنایی دقیق بوده اما باید آموزش و پرورش عادی هم توجه لازم را داشته باشد.
شناسایی بیش از 65 هزار دیرآموز
وی با بیان اینکه ۶۵ هزار و ۸۰۰دیرآموز تشخیص داده شدند، تصریح کرد: معلمان با توجه به تولید محتوای در نظر گرفته شده برای آنها روند آموزش به دیر آموزان را مورد توجه قرار می دهند.
پرداخت 150 میلیارد تومانی سنوات ارفاقی
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مورد سنوات ارفاقی معلمان گفت: برای سنوات سال ۸۸ تا ۹۱ پرداخت لازم انجام نشده استاما با پیگیری های انجام شده قانون برای پرداخت تصویب شده که اکنون در مرحله تامین اعتبار بوده و مبلغ آن ۱۵۰میلیارد تومان است.
شرایط فرایند جذب نیرو
قدمی در خصوص بازنشستگی نیروها بیان کرد: خروجی ما سالیانه ۶۰۰تا ۷۰۰نفر است اما ورودی دانشگاه فرهنگیان حدود ۲۰۰نفر بوده که با توجه به این شرایط فرایند جذب نیرو از طریق نیروهای طرحی رشته های توانبخشی، کاردرمانی و مواردی از این قبیل در دستور کار قرار گرفته است.
تاکید بر مدیریت یکپارچه در حوزه معلولان
قدمی در مورد توجه به وضعیت و مشکلات معلولان گفت: باید مدیریت در حوزه معلولان یکپارچه شود که در این راستا خلا قانونی وجود دارد تا دستگاه ها مکلف به جذب این گروه باشند و سهمیه استخدامی به ارگان های جذب نیرو اختصاص پیدا کند.
راه اندازی تعاونی دانش آموزان استثنایی
وی در مورد تعاونی ویژه دانش آموزان استثنایی ادامه داد: در زمینه اشتغال باید این کار اجرایی شود که در حال پیگیری است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه کتاب های درسی دانش آموزان آسیب دیده ذهنی را سازمان تدوین می کند، یادآور شد: خدمات را با کیفیت مطلوب ارائه خواهیم داد تا اول مهر هرسال کتاب های دانش آموزان را به دست آن ها برسانیم. این دانش آموزان در دانشگاه علمی کاربردی نیز پذیرفته شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار