وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد:

جشنواره فیلم رشد؛ دریچه ای با نگاه متفاوت به آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش در آیین اختتامیه چهل و هفتمین جشنواره فیلم رشد، گفت: برگزاری جشنواره فیلم رشد، دریچه برای نگاه متفاوتی را به مقوله آموزش و پرورش باز می کند.

کد مطلب: ۶۸۹۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، سید محمد بطحایی در آیین اختتامیه چهل و هفتمین جشنواره فیلم رشد، گفت: یکی از انتقادهایی که به نظام آموزش و پرورش ما وارد است، این است که چرا آموزش ما با واقعیت های زندگی بیگانه است و با آنچه که امروز در جامعه نیاز دارد، فاصله دارد.
وی افزود: چرا در محیط آموزشی ما که باید در آن نشاط، صبر و صداقت ارائه شود و با مفاهیم و آمیزه های ما متناسب باشد نمره موفقی داده نمی شود.
وی ادامه داد: برگزاری چنین جشنواره هایی نگاه آموزش و پرورش ما را بازتر می کند و با ایجاد دریچه ای نو، نگاهی متفاوت برای ما ایجاد می کند.
بطحایی تصریح کرد: نقش و جایگاه رسانه های آموزشی در فرایند یادگیری بدون استفاده از فن آوری های نوین آموزشی، ناکارآمد خواهد بود، زیرا استفاده از این فن آوریها بادگیری را سرعت بخشیده و به یادگیری ها عمق می بخشد.
وی خاطرنشان کرد: با بروز این فن آوریهای نوین و ظهور شبکه های اجتماعی برای محیط های یادگیری، گستره فراتری را ایجاد کرده که در این فرایند اگر نظام آموزش و پرورش از ظرفیت های این فن آوریها بهره نبرد، سهم خود را در آموزش دانش آموزان از دست خواهد داد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت یادگیری در سند تحول بنیادین، افزود: جشنواره فیلم رشد برای نمایان ساختن این ظرفیت ها، نقش بسزایی دارد.
وی با بیان اینکه وجود فن آوری های نوین می تواند در بحث تهاجم فرهنگی نیز اثر بگذارد، بیان کرد: امروزه آثار مخرب این شبکه ها در همه کشورهای دنیا دیده می شود، در ایران نیز باتوجه به دارا بودن فرهنگ غنی نیز می تواند به یک تهاجم فرهنگی تبدیل شود.
بطحایی افزود: در این رسانه ها می توان از فرهنگ اسلامی و دینی بهره برد و خلق آثار دینی در این خصوص راهگشا است.
وی از راه اندازی شبکه ملی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: برای ارسال پیام های دیداری و شنیداری برای مخاطبین خاص، شبکه ملی آموزش و پرورش راه اندازی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار