قائم مقام سازمان دانش‌آموزي خبر داد

فقط 36درصد بوفه‌ مدارس دارای مجوز است

قائم مقام سازمان دانش‌آموزي با اعلام اينكه حدود 50 هزار بوفه در مدارس كشور داير است، اظهار كرد كه تاکنون فقط 18 هزار بوفه مجوز دريافت كرده‌اند. اين رقم معادل 36 درصد بوفه‌هاي مدارس است.

کد مطلب: ۶۸۸۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد

محمود علیگو در گفت‌وگو با خبرنگار پانا در خصوص وضع نظارت بر بوفه مدارس اظهار کرد: با توجه به برآوردها باید ۵۰هزار مجوز برای بوفه مدارس صادر شود اما تاکنون حدود ۱۸هزار مجوز صادر شده است که یعنی در حدود یک‌سوم مدارس بوفه مجوزدار مشغول به فعاليت است و به همين دليل در برخی مدارس وجود خوراکی‌های غیرمجاز مشاهده می شود .

وی با اشاره به اینکه دريافت مجوز الزامي است اما اجراي آن هنوز ابلاغ نشده است، ادامه داد: از وزیر آموزش و پرورش درخواست کردیم ضرورت دريافت مجوز بوفه به مدارس ابلاغ انجام شود تا از این طریق مدیران موظف باشند دريافت مجوز برای فعالیت بوفه های مدارس را مورد توجه قرار دهند .

قائم مقام سازمان دانش آموزی تصریح کرد: در سازمان دانش آموزی طرح بوفه سالم را در دست اجرا داريم که هدف آن تامین تغذیه سالم برای دانش آموزان با خوراکی هایی مانند میوه است .

علیگو با بيان اینکه سازمان دانش آموزی مسئول صدور مجوز و کار مدیریتی برای بوفه است، افزود: معاونت تربیت بدنی و سلامت هم با سازمان همکاری مي‌كند و مسئول بهداشت بوفه هاست در صورت مشاهده اقدامی غیربهداشتی این معاونت می‌تواند فعالیت بوفه را متوقف کند و سازمان دانش آموزی مجوز را لغو خواهد كرد .

وی افزود: برای بوفه های مجوزداری که خارج از ضوابط عمل كنند سیاست های تنبیهی از قبیل تذکر، تعطیلی موقت و لغو مجوز در نظر گرفته شده است و هر زمان که تخلف از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت اعلام شود، اقدامات تنبيهي در دستور كار قرار مي‌گيرد .

قائم مقام سازمان دانش آموزی یادآور شد: از امسال به فرآیند صدور مجوز اخذ امضای مسئول بهداشت منطقه هم اضافه شده است تا نظارت بر کار تشدید شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار