در گفت‌وگو با پانا

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی: روبه‌رو شدن با مخالف و تحمل آن یک فرایند تربیتی است

زاهدان (پانا) - تشکیل مجمع عمومی شورای دانش آموزی و نهمین انتخابات مجلس دانش آموزی استان سیستان و بلوچستان با حضور قائم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور در زاهدان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۷۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
قائم مقام سازمان دانش‌آموزی: روبه‌رو شدن با مخالف و تحمل آن یک فرایند تربیتی است

محمود علیگو در حاشیه این رویداد دانش‌آموزی درباره کارکرد مجلس دانش‌آموزی اظهار کرد: مجلس دانش آموزی در واقع دو کار بزرگ را انجام می‌دهد: یکی در حوزه مسائل تربیتی و آموزشی که اولویت و اهمیت آن برای خود دانش‌آموزان است و دوم به عنوان صدای حدود ۱۳ میلیون دانش‌آموز است که کمک می کند خواسته‌های دانش آموزان به سطوح بالاتر و مدیریتی وزارت آموزش و پرورش منتقل شود.

وی ادامه داد: اما در حوزه تربیتی همین که دانش‌آموزان می‌توانند گفت‌وگو کنند و نظر خود را در برابر دیگران بگویند، در یک فرایند سیاسی و دموکراتیک شرکت کنند، با مخالفت روبه‌رو شوند و او را تحمل کنند، آثار تربیتی دارد و در واقع یک فرایند تربیتی است. این رویدادها و رفتارها در هیچ کلاس درسی در کشور به سادگی قابل تحقق نیست اما در سازمان دانش‌آموزی در قالب مجلس دانش‌آموزی شاهد تحقق آنها هستیم.

علیگو تصریح کرد: در مجلس دانش‌آموزی و شوراهای دانش‌آموزانی، دانش‌آموزان آداب گفت‌وگو و مناظره، توجه به غیر از خود و اهمیت دادن به دیگران بیش از آنکه به خود توجه کنند را فرا می‌گیرند.

وی در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم در این دوره از انتخابات، نمایندگان دلسوزی را به بدنه آموزش و پرورش وارد کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار