مدیر کل آموزش وپرورش در جمع دبیران مدارس سمپاد گچساران خبر داد:

تجلیل از برگزیدگان دانش آموزی و فرهنگی در سومین جشنواره برتر استانی

مدیر کل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد در جمع دبیران مدارس سمپاد گچساران گفت: از برگزیدگان دانش آموزی و فرهنگی در سطح " کشوری" در سومین جشنواره ی برتر استانی در تاریخ ۱۴ آذر تجلیل می شود.

کد مطلب: ۶۸۷۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کهگیلویه و بویراحمد، عصر دیروز هادی زارع پور که به همراه معاون مالی پشتیبانی و معاون آموزش متوسطه اداره کل در جمع دبیران دبیرستان های سمپاد ( شهید بهشتی و فرزانگان ) گچساران حضور یافتند، اظهار کردند: از کتاب "جلوه های نوین" به عنوان منبع و مرجعی جهت معرفی عملکرد آموزش و پرورش در طی چهار سال گذشته در سومین جشنواره برتر استانی رونمایی می شود.

مدیر کل آموزش وپرورش استان در سخنانی از چالش های پیش روی نظام آموزش و پرورش سخن گفت و افزود: پایین بودن بودجه آموزش و پرورش در بودجه کشور و تخصیص ۹۹ درصد از این بودجه به پرداخت حقوق معلمان از چالش ههای اساسی آموزش و پرورش است.

زارع پور بیان داشت: در گذشته شاهد افزایش بی رویه جمعیت دانش آموزی مدارس سمپاد بودیم و برعکس امروزه شاهد کاهش این روند هستیم. بر اساس تحقیقات انجام گرفته به ازای هر" ۱۰۰ " دانش آموز، 2.28 درصد تیزهوش هستند و امروزه براساس همین نتایج تحقیقات انجام گرفته، به شهرستانها سهمیه مدارس سمپاد داده می شود.

وی توزیع نامتوازن رشته ای و وجود بیش از ۵۴ درصد جمعیت دانش آموزان مقطع متوسطه استان در رشته تجربی را معضل و آسیب جدی دانست و اظهار کرد: مشاوران و مدیران مدارس به توزیع متوازن رشته ای و سوق دادن دانش آموزان به سمت رشته های غیر تجربی، فنی و حرفه ای و کار دانش را در اولویت برنامه کاری خود قرار دهند.

هادی زارع پور افزود: داشتن برنامه سالانه، تقویم اجرایی و هدف گذاری برای سال جدید از مهمترین برنامه های مدیران مدارس است.

وی نقش مشاوران را در آرامش سازی روحی و روانی دانش آموزان و فراهم نمودن محیطی امن جهت فراگیری بهتر علم و دانش و نقش مهارت های اجتماعی در کاهش آسیب های اجتماعی را مهم و ضروری دانست.

مدیر کل آموزش وپرورش در ادامه نقش جشنواره های علمی بخصوص خوارزمی را در بالابردن سطح علمی دانش آموزان حیاتی دانست و خواستار حضور حداکثری دانش آموزان و با آمادگی کامل در جشنواره های علمی شد.

کسب رتبه اول استانی توسط دبیرستان فرزانگان گچساران حاصل برنامه ریزی های دقیق است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش بیان کرد: کسب رتبه اول استانی توسط مدرسه سمپاد فرزانگان با مدیریت خانم حسینی، در میانگین نمرات نهایی را حاصل برنامه ریزی های درست و دقیقی دانست که در شهرستان گچساران در حال اجراست.

ایوب رضایی گفت؛ امروزه با درایت پورالحسینی در مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گچساران سخت افزارها و امکانات لازم فراهم شده و بایستی آسیب شناسی شود که در چه زمینه های " آموزشی " نقایصی هست و آنها را مرتفع نماییم.

وی افزود یک معلم موفق باید در کنار " روش تدریس"، " روش های یادگیری" دانش آموز را بشناسد و در کلاس درس بیشتر " خلق موقعیت" کند تا دانش آموز بتواند " درک موقعیت " کند و کاوش گری و یادگیری گروهی را سرلوحه کار قرار دهد و حتی به چیدمان کلاسی خود توجه ویژه نماید.

در ابتدای این جلسه مدیران مدارس دخترانه و پسرانه سمپاد، ارائه گزارش نموده و به طرح مشکلات و درخواست های خود پرداختند.

سپس دبیران مدارس سمپاد نظرات، انتقادات و پیشنهادهای خود را بیان نموده و در مورد شیوه ارزشیابی دانش آموزان، تشکیل کلاس های جبرانی و هزینه های آنها ، توجه بیشتر سرگروه های آموزشی به آموزش دانش آموزان و زیر نظر گرفتن فعالیت همکاران فرهنگی، تخفیف شهریه فرزندان فرهنگی که در مدارس خاص در حال تحصیل هستند، مشکلات دفتر ثبت فعالیت های آموزشی و مهارت های معلمان نکاتی را بیان نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار