معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران:

گسترش فضای ورزشی نقش کلیدی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد

در دومین روز از هفته ملی مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی، همایشی به همین مناسبت با حضور مسئولین شهرستانی و استانی در سالن شهید طحانی آموزش و پرورش ملارد برگزار شد.

کد مطلب: ۶۸۶۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستانهای تهران، محمد رحیم، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به اینکه خشونت ، عدم تحمل ، عدم کنترل هیجانات به ویژه در سن بلوغ از علل اصلی آسیب های اجتماعی می باشد ، تاکید کرد: گسترش فضای ورزشی با هدف افزایش اعتماد به نفس و توانمندسازی نوجوانان و جوانان در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر می باشد.

وی با اشاره به زلزله غرب کشور، این واقعه را هرچند تلخ ، یادآور احساس مسئولیت اجتماعی خواند و گفت : زلزله اخیر که متاسفانه باعث ایجاد خسارات جانی و مالی شد، این مسئولیت اجتماعی را برای ما یادآوری می‌کند که این دنیا عرصه و آوردگاه پشتیبانی و دستگیری یکدیگر است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، ادامه داد: گسترش فضای ورزشی با هدف افزایش اعتماد به نفس و توانمندسازی نوجوانان و جوانان از یک سو و همکاری مدرسه ، محله و منزل از سوی دیگر نقش کلیدی در کاهش آسیب های اجتماعی را دارند.

رحیم، مهمترین هدف در برنامه ششم توسعه برای آموزش و پرورش را اجرای سند تحول بنیادین عنوان کرد و افزود: در راستای اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش ، آگاهی، دانش و آموزش رمز عبور از آسیب های اجتماعی است.

این مقام مسئول با اشاره به طرح تقسیم کار ملی در حوزه آسیب های اجتماعی تصریح کرد : دولت محترم تدبیر و امید با تصویب این طرح همه دستگاه‌های متولی حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را موظف به هدفگذاری و شاخص گذاری اقدامات آنها و تقسیم وظایف کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار