دبیران مدارس گیلان دوره های پیشگیری از آسیب های ورزشی را گذراندند

رشت ( پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان گفت: با برگزاری دوره های آموزشی در سال تحصیلی جاری، مربیان تربیت بدنی مدارس استان در ارتباط با پیشگیری از آسیب های ورزشی دانش آموزان آموزش های لازم را فرا گرفتند.

کد مطلب: ۱۰۰۸۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
دبیران مدارس گیلان دوره های پیشگیری از آسیب های ورزشی را گذراندند

به گزارش پانا ، در این دوره آموزشی که به مدت ۱۳ روز برگزار شد، بیش از ۱۳۰ دبیر درس تربیت بدنی از شهرستان های مختلف استان گیلان ضمن آشنایی با آسیب های رایج ورزشی در مدارس، آموزش های پیشگیری از آسیب های ورزشی را زیر نظر اساتید این رشته آموختند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان با بیان اینکه این دوره های آموزشی با همکاری اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی، هیات ورزش دانش آموزی و هیات های ورزشی گیلان برگزار شد، عنوان کرد : این دوره ها با هدف توانمندسازی دبیران تربیت بدنی و آشنایی هرچه بیشتر آنان با رشته های مختلف ورزش آموزشگاهی و غیرآموزشگاهی شامل مربیگری و داوری رشته های ورزشی بومی و محلی، والیبال، بسکتبال، هندبال، تنیس خاکی، فوتبال، پیشگیری از آسیب های ورزشی، کبدی و شطرنج برگزار شد.

امیر سراجی گفت : با توجه به اینکه بسیاری از فضاها برای ورزش دانش آموزان در مدارس از استانداردهای لازم برخوردار نبوده و در حین ورزش ممکن است دانش آموزان دچار آسیب های ورزشی شوند، بنابراین آشنایی دبیران تربیت بدنی مدارس در پیشگیری از این آسیب ها نقش مهمی دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان آسیب دیدگی مچ پا، دست و ... را از جمله آسیب های ورزشی دانش آموزان در مدارس عنوان و اضافه کرد : چگونگی مواجهه دبیران با آسیب های ورزشی دانش آموزان در صورت بروز آسیب و انجام اقدامات اولیه اهمیت بسزایی دارد.

وی با بیان اهمیت نقش ورزش در سلامت جسم و روان دانش آموزان اظهار داشت : فعالیت های ورزشی در مدارس به صورت هدفمند در برخورداری دانش آموزانی با نشاط نقش مهمی دارد.

سراجی گفت : انجام فعالیت های ورزشی در مدارس، ضرورتی مهم برای تربیت نسلی سالم و تندرست و بهترین فرصت برای نهادینه کردن فرهنگ ورزش در میان دانش آموزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار