اعضای بدن دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد به بیماران نیازمند اهداء شد

با رضایت خانواده اعضای بدن محمدرضا فاتحیان دانش آموز مرگ مغزی لودابی در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج به بیماران نیازمند اهداء شد.

کد مطلب: ۶۸۵۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، ساسان عباسی رابط پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: با تلاش تیم پیوند اعضای دانشگاه های علوم پزشکی شیراز و یاسوج دو کلیه و کبد این دانش آموز از بدن وی جدا و برای پیوند به بیماران نیازمند به شیراز انتقال یافت.

وی افزود: محمدرضا فاتحیان 13 ساله پایه ششم ابتدایی در مدرسه شهید پیرایش روستای ظفر آباد چین در بخش لوداب بویراحمد مشغول به تحصیل بود که چند روز پیش بر اثر تصادف خودرو دچار مرگ مغزی شد.

پدر وی هدف از این کار را بخشیدن ادامه زندگی با اهداء اعضای بدن فرزند دلبندش عنوان کرد و گفت: بسیار خوشحالم که پس از مرگ فرزندم افرادی می توانند به واسطه اعضای بدن وی به زندگی خود ادامه دهند.

از ابتدای امسال تاکنون هجده پیوند عضو در کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت.

هادی زارع پور مدیرکل آموزش وپرورش استان هم گفت: در یکسال گذشته اعضای بدن6دانش آموز مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهداء شده است.

پس از اقدام خداپسندانه خانواده فاتحیان مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد پیام تسلیت وتقدیری به این شرح صادر کرد:

بسم الرحمن الرحیم

((ومن احیاها فکانما احیاالناس جمیعا))

(هرکس انسانی را از مرگ نجات دهد گویا همه مردم را از مرگ نجات داده است)

(سوره مائده آیه 32)

خانواده محترم فاتحیان

در سایه لطف خداوند متعال ایجاد فرصت ادامه زندگی به دیگر انسانها هدیه الهی است که رفتن و سفر ابدی عزیز از دست رفته را برای همیشه ماندگار می کند. بخششی برگرفته از رحمت الهی و سیره ائمه اطهار (س) که ماندن در رفتن تجلی می یابد.

خانواده محترم فاتحیان با اقدامی خداپسندانه و خیرخواهانه اعضای بدن دانش آموزعزیز فرزند دلبندمان محمدرضا فاتحیان را به بیماران نیازمند اهدا کرد.

از دست دادن دانش آموز عزیز غمی جانکاه برای خانواده محترم و بستگان -همکاران و دانش آموزان،بویژه مردم بویراحمد خاصه(مردم شریف لوداب وبه ویژه همکاران گرامی ودانش آموزان عزیزم در دبستان شهید پیرایش روستای ظفر آباد چین در بخش لوداب)است.

با نهایت تأسف وتأثر این مصیبت را تسلیت عرض نموده وغفران الهی برای مرحوم و صبر وافر را از خداوند متعال برای آنان خواهانم و به پاس این عمل خداپسندانه از خانواده محترم فاتحیان تقدیر می نمایم.

هادی زارع پور

مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار