بحران آب ؛ کشت گلخانه ای جایگزین کشت سنتی

استاندار فارس با اشاره به وقوع بیش از یک دهه خشکسالی در استان فارس، تدبیر کارشناسان و همدلی مدیران در کنار ظرفیت های غیر قابل اغماض مراکز دانشگاهی استان را یکی از راهکارهای کنترل و برون رفت از این بحران، به ویژه در بخش کشاورزی دانست.

کد مطلب: ۶۸۵۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس، مهندس اسماعیل تبادار در جلسه شورای کشاورزی استان با تاکید بر اینکه مدیریت منابع آب در حوزه کشاورزی باید به یک تکلیف و تعهد بدل شود گفت: مسئولان حوزه آب و کشاورزی باید در کنار توجه به معاش کشاورزان استفاده بهینه آب را در اولویت برنامه ریزی ها قرار دهند .

استاندار فارس با اعتقاد به اینکه نگاه موضوعی و علمی به مسائل موجب درک صحیح و ارائه راهکارهای مناسب و نیل به نتیجه مطلوب می شود؛ این شیوه را در بررسی مشکلات حوزه هایی همچون کشاورزی و آب اجتناب ناپذیر دانست .

مهندس تبادار با ضمن ضروری خواندن تغییر الگوی کشت و توسعه روش های آبیاری نوین در استانی که کشاورزی زمینه ارتزاق بخش اعظمی از جامعه را تامین می کند، گفت: امروز شرایط برای توسعه شیوه های مدرن آبیاری در استان فارس فراهم شده و فرهنگسازی در زمینه ترویج کشت گیاهان جایگزین و کم مصرف نیز باید از سوی مسئولان امر به درستی پیگیری شود .

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت توجه به بازاریابی و توسعه زنجیره تولید به ویژه در کشت های گلخانه ای استان تاکید کرد و افزود: گفته می‌شود ظرفیتی که در گلخانه های استان تامین می شود پاسخگوی تقاضاها میباشد ؛ بنابراین در صورتی که مجال صادرات فراهم نباشد نیز ایجاد توان بازاریابی داخلی برای بهره وری از این گلخانه ها امری منطقی است .

وی ادامه داد: رفع موانع موجود در بخش بازاریابی، گام مناسبی برای نزدیک شدن محصولات کشاورزی استان به دروازه های صادرات خواهد بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار