مدیرکل دفتر دوره اول متوسطه:

رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توجه ویژه به هویت سازی است

مدیرکل دفتر دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توجه ویژه به هویت سازی ایرانی اسلامی در دانش آموزان است.

کد مطلب: ۶۸۴۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، عظیم محبی در همایش «تبیین نقش مدرسه در شکل گیری هویت ایرانی اسلامی» در محل بیت امام خمینی(ره)در خمین اظهار داشت: به علت ویژگی های سنی خاص دوره اول متوسطه، این دوره زمان هویت یابی دانش آموزان بوده و از اهمیت بسیاری برخوردار است.
مدیر کل دفتر دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: فلسفی فکردن، تفکر انتزاعی، استدلال ورزی، تخیل بالا از ویژگی های آموزش در این دوره است و اگر به درستی شکل نگیرد دانش آموزان دچار بحران هویت می شوند.
وی ادامه داد: مدرسه به عنوان یک نهاد فرهنگی و تربیتی و به عنوان یک مکان برای پرورش نسل ها در راستای تعالی هویت به صورت تدریجی نقش اساسی دارد.
مدیر کل دفتر دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: هویت در مبانی نظری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان برآیند مجموعه ای از بینش ها و باورها و گرایش ها اعمال و صفات مدنظر قرار گرفته شده است.
محبی خاطر نشان کرد: شکل گیری هویت متعادل و با ثبات در قشر محصل و دانش آموز، زمینه ساز ایجاد وحدت ملی، انسجام اجتماعی و ارتقای امنیت ملی در آینده خواهد بود.
مدیرکل دفتر دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه بیان داشت: اگر در مراحل ابتدایی رشد، ایمان، توحید، یگانه پرستی و عبودیت در دانش آموزان نهادینه شده و پرورش داده شود، هویت ایرانی اسلامی در وجود نسل آینده ریشه خواهد دواند.
وی ادامه داد: هویت اسلامی ایرانی دانش آموزان یکی از مهمترین دغدغه های نظام و آموزش و پرورش محسوب می شود، بر این اساس شناسایی و تعیین ساز و کارهای مفید و موثر در تقویت هویت اسلامی ایرانی در دانش آموزان و معلمان بسیار ضروری است.
مدیرکل دفتر دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: از این طریق می توان مسیر نهادینه سازی هویت دانش آموزان به ویژه نوجوانان را متناسب با ماهیت دوره سنی آنها تسهیل نمود به گونه ای که نوجوان بتواند تصویری واقع بینانه از خود و هویت خود ترسیم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار