رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ری خبرداد:

اجرای بیش از 50 برنامه به مناسبت هفته کتاب در شهرری

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ری گفت: همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی بیش از 50 برنامه متنوع فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در شهرستان ری برگزار می شود.

کد مطلب: ۶۸۳۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، علی اکبر قربانی در این رابطه گفت: چهار برنامه رونمایی و نقد کتاب، 15 برنامه جمع خوانی در تمامی کتابخانه های این شهرستان، چهار نشست کتابخوان در مدارس از مهمترین برنامه هایی هستند که در این هفته اجرا می شوند.
وی تصریح کرد: ثبت نام رایگان در کتابخانه های عمومی در روز 24 آبان ماه، زنگ کتابخوانی در مدارس و شاهنامه خوانی نیز از دیگر برنامه های این هفته است.
وی استقبال دانش آموزان و جوانان را از برنامه های فرهنگی بسیار بالا دانست و ابراز داشت: سعی شده کتاب های عرضه شده در کتابخانه های سطح شهرستان ری با کیفیت و به روز باشند و کتابخانه ها در کنار کار ذاتی خود به برنامه های فرهنگی و اجتماعی نیز توجه ویژه ای داشته باشند.
قربانی تعداد کتابخانه های سطح شهرستان ری را 16 باب اعلام کرد و افزود: 10 کتابخانه شهری و 6 کتابخانه روستایی در شهرستان ری فعال هستند که دارای 191 هزار جلد کتاب و 11 هزار و 600 نفرعضو در بخش های روستایی و شهری دارند.
وی اظهار کرد: جهت تثبیت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در قشرهای مختلف نیاز به برنامه ریزی سالانه و اجرای آن در تمام ایام است.
وی اضافه کرد: آگاهی و ارتقای سطح اجتماعی جامعه به مطالعه و کتابخوانی وابسته است و باید سعی کنیم فرهنگ مطالعه را از دوران کودکی برای فرزندانمان در خانه نهادینه کنیم.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی ری به نقش خانواده ها در گسترش فرهنگ مطالعه تاکید کرد و گفت : متاسفانه کتاب ، اولین کالایی است که در سبد خرید خانواده ها به دلیل مشکلات مختلف حذف می شود و در این خصوص نیاز به فرهنگ سازی است.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار