پانا گزارش میدهد/

استان همدان روی ریل توسعه قرار دارد

استاندار همدان گفت: تمام ارکان نظام و وزارتخانه ها باید با هم تلاش کنند تا اشتغال حل شود زیرا همدان روی ریل توسعه قرار دارد.

کد مطلب: ۶۸۲۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا همدان، محمدناصر نیکبخت در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان گفت: آبیاری مدرن را به باغات تسری خواهیم داد. در همدان طی شش ماهه اول سال، ۱۱ هزارو ۴۰۱ شغل ایجاد شده است. برای راست آزمایی گفته ام کمیته ای از نماینده اداره کار، نماینده آن شهرستان، نماینده خانه مطبوعات و نماینده دستگاه اجرایی بر اساس لیست اداره کل کار استان، موضوع را بررسی کنند.

وی افزود: الان باید تلاش کنیم و به گذشته کاری نداشته باشیم ، باید اشتغال ایجاد کنیم، مشکل اشتغال حل شود، مشکل امنیتی، اجتماعی، سیاسی و مشکل همه حوزه ها کم خواهد شد.

استاندار همدان اظهار کرد: تمام ارکان نظام و وزارتخانه ها باید با هم تلاش کنند تا اشتغال حل شود، انتظار است نمایندگان ، وزیر کار را از پذیرش مسؤولیت اشتغال، پشیمان نکنند و هر روز او را به مجلس نکشند، نمی شود وزیر به تنهایی اشتغال ایجاد کند ؛ همه باید کمک کنند.

نیکبخت گفت: اگر توفیقی در استان همدان هست، به خاطر هم افزایی و همکاری است که در استان وجود دارد. سر زده به بانک ها می روم تا مشکلات بانک ها حل شود.

استاندار همدان افزود: در بازرسی نهاد ریاست جمهوری مشخص شد که ۲۲ طرح از۴۵ طرح از مصوبات سفر ۱۰۰ درصد به پایان رسیده و گفتند در اجرای مصوبات، استان اول هستیم

نیکبخت تصریح کرد: از آقای پور مجاهد که باجدیت، پیگیری خوبی در اشتغال روستایی دارند، تشکر می کنم. ارزیابی فرماندران براساس جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال خواهدبود. همه مدیران استان ملزم شده اند ماهی یکبار به شهرستان ها سرکشی و راجع به اشتغال و مشکلات شهرستان صحبت و مذاکره کنند و نتیجه بگیرند.

وی ضمن اشاره به کاستی های استان گفت: از عمده نیازها و کمبودهای استان، صنایع تبدیلی در استان است و باید در این ارتباط بیشتر کار کنیم. مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرده رتبه استان همدان در کسب و کار از ۲۴ به ۱۱ رسیده است البته باید بیشتر کار کنیم

استاندار همدان گفت: جا دارد سپاس و قدردانی و تشکر شایسته ای از مردم همدان داشته باشم که با برپایی ۴۰ موکب در داخل کشور و ۱۰ موکب در خارج از کشور، بخوبی و خودجوش و با عشق به اهل بیت(ع) به زائرین اربعین حسینی خدمات ارائه دادند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه گفت: تیم هماهنگ ، می تواند استان راپیش ببرد، همبستگی نخبگان می تواند استان را تکان دهد. کانون های توسعه را باید ایجاد کرد تا پولهای سرمایه گذاران همدانی در استان بماند و افراد به همدان بیایند.

علی ربیعی افزود: استانهایی که رشد کرده اند ، نخبگان با هر گرایش فکری استان را در اولویت قرار داده اند. با معاونین موثر خود به استان آمده ام ، برنامه منطقه ای را با حضور استانداران و وزیر کشور در حال تدوین هستیم.

وی افزود: ۱۱۶۷ واحد تولیدی در استان داریم و ظرفیت خالی اشتغال در خدمات داریم، جهت گیری آینده اشتغال استان می تواند خدمات باشد، درخواست کارگروهی دارم ۲۶ واحددارای مشکل داریم که ۷۰۰ شغل را تهدید می کند، صیانت شغل وظیفه اول ما است، اقدام کلینیکی لازم است و من هم کمک خواهم کرد.

ربیعی گفت: هدف گذاری ۲۰ هزار شغل برای استان انجام شده و عدد ۱۱ هزار شغل عدد خوبی است باید مواظب ریزش نیروی کار باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار