شهرستان رودبار در ریل توسعه قرار دارد

رشت (پانا) -نماینده مردم رودبار در مجلس با بیان اینکه شهرستان رودبار در ریل توسعه قرار دارد، گفت: طی چند سال اخیر بیشترین اعتبارات و پروژه‌های ملی و استانی را در شهرستان رودبار داشتیم.

کد مطلب: ۸۹۴۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
شهرستان رودبار در ریل توسعه قرار دارد

منوچهر جمالی در خصوص پیشرفت پروژه‌های عمرانی در شهرستان رودبار، اظهار کرد: طی چند سال اخیر بیشترین اعتبارات و پروژه‌های ملی و استانی را در شهرستان رودبار داشتیم.

وی افزود: حریم پروژه‌هایی مثل راه‌آهن، آزادراه، گاز، لوله نفت، فشار قوی شهرها و برخی از روستاهای شهرستان را تحت تاثیر قرار داده که نمی‌توان در محدوده حریم کاری انجام داد، اما مردم شهرستان رودبار با وجود آسیب‌هایی که می‌بینند همچنان برای توسعه پذیرای مشکلات و سختی‌های مذکور هستند.

نماینده شهرستان رودبار با بیان اینکه شهرستان رودبار در ریل توسعه قرار دارد، گفت: طی چند سال گذشته ضریب برخورداری گاز روستایی ما 22 درصد بوده که اکنون به بیش از 80 درصد رسیده و در نیمه اول 98 به بیش از 94 درصد هم می‌رسد. پروژه راه روستای ما 26 درصد بود از سالا 96 به بعد به 52 درصد افزایش یافته، همچنین ضریب برخورداری آب روستایی که 51 درصد بود که الان به 72 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: آغاز ساخت سد دیورش برای تامین آب شرب شهرهای شهرستان و زمین‌های پایین دست از دیگر دستاوردهاست که از سال 96 آغاز شده و الان 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد امیدواریم با کمک دولت و سازمان برنامه بودجه این پروژه زودتر به بهره برداری برسد.

نماینده مردم رودبار در مجلس گفت: پیشرفت در توسعه فضاهای ورزشی از دیگر افتخاراتی است که طی چند سال اخیر محقق شده و یک ورزشگاه 5 هزار نفری را در شهر رستم‌آباد افتتاح کردیم که فاز نهایی احداث را طی می‌کند، انتقال عوارضی از دیگر مطالبات مردم است که موافقت آن دریافت شده که در حال حاضر انتقال ایست بازرسی آغاز شده و پس از آن انتقال عوارضی انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد:10 درصد منطقه حفاظت شده محیط زیست در شهرستان رودبار که شامل بیش از 60 روستا و یک شهر می‌شد، برای مردم مشکلاتی را در انجام امورات عمرانی، معدنی و صنعتی ایجاد کرده بود، از محدوده حفاظتی خارج شد .

نماینده مردم شهرستان رودبار بیان کرد: توسعه امور برق رسانی در شهرستان از دیگر اقدامات انجام شده است، همچنین طی دو سال گذشته 26 پروژه ایستگاه تلوزیونی را در سطح مناطق صعب العبور شهرستان احداث کردیم.

جمالی تصریح کرد: در بخش‌های مختلف دیگر نظیر کشاورزی، باغداری، تبدیل دو شهر لوشان و رستم‌آباد به بخش، رونق اشتغالزایی با واگذاری برخی از صنایع به بخش خصوصی، زیرساخت‌های آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و ... اقدامات قابل توجهی انجام گرفته که باعث امیدواری و خوشحالی مردم شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار