اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی و تب مالت در نی ریز

مسوول شبکه دامپزشکی نی ریز از اجرای طرح واکسیناسیون همزمان دام‌های سنگین شهرستان علیه دو بیماری تب برفکی و مالت توسط اداره دامپزشکی از اول آبان ماه 96 خبرداد.

کد مطلب: ۶۸۲۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد

حمیدرضا ممتازیان سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نی‌ریز در گفت و گو با خبرنگار پانا فارس از اجرای طرح واکسیناسیون دام‌های سنگین شهرستان همزمان علیه دو بیماری تب برفکی و تب مالت توسط بخش خصوصی خبردادو


وی افزود: این طرح در جمعیت دام سنگین شهرستان از اول آبان‌ماه 96 آغاز شده و اجرای طرح واکسیناسیون با اولویت کاری در کانون‌های بیماری و مناطق پر خطر با جمعیت دامی بالا ادامه خواهد یافت.

حمیدرضا ممتازیان با تأکید بر مسری و ویروسی بودن بیماری تب برفکی گفت: در صورت شیوع، بیماری تب برفکی خسارات اقتصادی فراوانی را از طریق کاهش تولید شیر و گوشت دام‌ها به دامداران و صنعت دامپروری کشور وارد خواهد کرد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نی‌ریز خاطر نشان شد: لذا اجرای طرح سراسری واکسیناسیون تب برفکی برای کنترل و مبارزه با این بیماری، در دستور کار اداره کل دامپزشکی استان و همچنین دامپزشکی شهرستان‌ها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح رایگان حدود هزار رأس گاو واکسینه می‌شوند که عمده جمعیت این دامها در بخش مرکزی شهرستان می‌باشند.


وی خاطر نشان کرد: علاوه بر انجام واکسیناسیون علیه دو بیماری، جلوگیری از نقل و انتقال دامها نیز می‌تواند نقش قابل ملاحظه‌ای در کنترل بیماری داشته باشد، لذا از دامداران شهرستان می‌خواهیم همکاری لازم را با این اداره انجام دهند و از نقل و انتقال بی‌رویه دام‌ها بویژه در مدت واکسیناسیون خودداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار