مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان اردبیل:

بازدید گردشگران خارجی از موزه های اردبیل افزایش یافت

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان اردبیل از افزایش بازدید گردشگران خارجی از موزه های این استان در نیمه نخست سال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد .

کد مطلب: ۶۸۱۸۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،کریم حاجی زاده با اعلام این خبر تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال جاری هزار و 723 گردشگر خارجی و در سه ماهه دوم سال هزار و 495 گردشگر از موزه های اردبیل بازدید کردند.

وی گفت : این آمار در مقایسه با بازدید گردشگران در سال گذشته رشد محسوسی را نشان می دهد که گویای علاقه مندی گردشگران خارجی به آثار تاریخی و باستانی این استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل متذکر شد: رتبه نخست بازدید به گردشگران آلمانی اختصاص دارد و علاوه بر این از کشورهای چین، سوئد، فرانسه، آمریکا، استرالیا و حتی کشورهای آسیای شرقی نیز از موزه های اردبیل بازدید داشتند.

حاجی زاده یادآور شد: مجموع کل بازدید از موزه های استان نیز در سه ماهه نخست سال جاری 49هزار و 131 نفر و در سه ماهه دوم سال 146 هزار و 549 نفر به ثبت رسیده است.

وی به اشاره به فعالیت هفت موزه میراثی در استان اردبیل افزود: نزدیک به 65 درصد از بازدیدها مربوط به مجموعه بقعه ثبت جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی است.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان تاکید کرد: به غیر از موزه های میراثی، موزه شهرداری اردبیل، موزه مفاخر، موزه شهدا، موزه تاریخ علوم و موزه تاریخ طبیعی از دیگر موزه های دایر در استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار