اردبیل مقصد خوبی برای گردشگران خارجی خواهد بود

اردبیل (پانا) - نماینده جایکا در ایران گفت: استان اردبیل در محدوده کلاسیک گردشگران خارجی نیست، اما می‌تواند مقصد خوبی برای گردشگران خارجی خواهد بود.

کد مطلب: ۹۱۶۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
اردبیل مقصد خوبی برای گردشگران خارجی خواهد بود

تتسو ایزونو، نماینده جایکا در ایران در جلسه هماهنگی تدوین استراتژی توسعه گردشگری شمالغرب کشور با مشارکت آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) گفت: استان اردبیل در محدوده کلاسیک گردشگران خارجی نیست، اما می‌تواند مقصد خوبی برای گردشگران خارجی خواهد بود.

او افزود: استان اردبیل منابع اکوتوریسمی غنی دارد که راه‌های دسترسی به آن‌ها باید باز تعریف شود و این موضوع در پایان مطالعات مشخص خواهد شد.

نماینده جایکا در ایران تصریح کرد: این طرح در سه فاز عملیاتی می‌شود که فاز مطالعاتی آن ۲ ماه به طول می‌انجامد و فاز نهایی نیز در مدت زمان سه سال انجام می‌گیرد.

ایزونو بیان داشت: برند سازی منطقه‌ای در حوزه گردشگری در اردبیل که مورد تاکید مدیر کل محترم است جزء برنامه‌های ما نیز هست و در این خصوص در شهر‌های قشم و انزلی ایران نیز طرح‌های مشابهی کار شده است.

او با اشاره به اینکه ما باید ابتدا بدانیم که چه نوع گردشگرانی وارد اردبیل می‌شوند، ادامه داد: تاکیدات شما در مورد ثبت جهانی سبلان برای ما نیز مهم است و در این خصوص به مجموعه میراث فرهنگی استان اردبیل کمک خواهیم کرد.

نماینده جایکا در ایران بیان داشت: افزایش ماندگاری گردشگران در اردبیل هم جزء اولویت‌های این طرح است که در این زمینه تعریف مسیر‌های جدید گردشگری از جمله مسیر پیاده روی شهری از جمله برنامه‌های است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل نیزدر جلسه هماهنگی تدوین استراتژی توسعه گردشگری شمالغرب کشور با مشارکت آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) گفت: به طور کامل آمادگی برگزاری و اجرای طرح های مشترک را با جایکا داریم.

او افزود: ما در سطح کشور مسیرهای از قبل تعریف شده برای گردشگری داریم که متاسفانه اردبیل در آن جایگاه مناسبی ندارد چندین استان شمالغرب به همراه استان گیلان اگر در کنار هم قرار بگیرند می توانند مسیر جدید، متنوع و جذابی برای گردشگری در سطح ملی و بین المللی تعریف کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان داشت: ما برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی برای گردشگری استان اردبیل طراحی کرده ایم که استفاده از ظرفیت های تاریخی و طبیعی استان به همراه استفاده از ظرفیت مرزی بودن و تعریف محور شمال به جنوب در آن گنجانده شده است و این قطعا در راستای تدوین استراتژی توسعه گردشگری شمالغرب کشور و اهداف جایکا در ایران خواهد بود.

فلاحی ادامه داد: اردبیل می تواند مکمل خوبی برای گردشگری در استان های شمالغرب کشور باشد و ما در این خصوص همکاری های لازم را با این طرح انجام خواهیم داد.

او افزود: توسعه اقتصاد خرد مرتبط با گردشگری، آموزش جوامع محلی و برند سازی تولیدات مرتبط با گردشگری در استان در سطح ملی و بین المللی از جمله اقداماتی است که انتظار داریم جایکا در این خصوص ما را یاری کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تعریف اشتغال پایدار در حوزه گردشگری و معرفی قابلیت های استان اردبیل در حوزه اکوتوریسم نیز از جمله مسایل مشترک طرح شده بین ما و جایکا خواهد بود.

فلاحی با اشاره به اینکه ثبت جهانی سبلان در مقطع کنونی جز اولویت های اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان خواهد بود، او گفت: ثبت جهانی کوه سبلان مزیت های متعددی دارد که حفظ محیط زیست و معرفی سبلان در سطح بین المللی از جمله آنها است و ما می کوشیم تا این موضوع در آینده نزدیک نمود عینی پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار