کارگاه آموزشی تامین مدرس استانی برنامه تعالی مدیریت مدرسه برگزارشد

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان از برگزاری کارگاه آموزشی تامین مدرس استانی برنامه تعالی مدیریت مدرسه با شرکت 50نفر از مدرسان استان در مرکز آموزشی رفاهی معلم شهرستان خرم آباد خبر داد.

کد مطلب: ۶۷۹۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان ، محمد حسین اردشیر با بیان اینکه این برنامه در یک هزار و 168 آموزشگاه لرستان اجرا می شود ؛ افزود : این برنامه در مدارس دوره اول و دوم متوسطه و هنرستان های فنی و مهارتی اجرا می شود.

وی ، با اشاره به اینکه این دوره برای توانمندسازی و رسیدن به خلاقیت متناسب با ویژگی های خاص هر مدرسه اجرا می شود، افزود: هدف از برگزاری این دوره آموزش افرادی مشارکت جو، توانمند، با انگیزه برای هدایت مدارس در مسیر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با قابلیت های موجود مدارس است.

اردشیر با اشاره به اینکه هنر، حرفه و علم از ویژگی های یک مدیر مدرسه است، اضافه کرد: مدیران باید با استفاده از این سه نکته مدارس را به سوی تعالی سوق دهند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران دارای قابلیت ها و توانمندی های بسیاری هستند، گفت: این توانمندی ها باید با بالا بردن سطح آگاهی، انگیزه، مثبت اندیشی، تغییر نگرش، اعتماد به نفس و جهت دهی به فعالیت ها عملی شده و در جهت پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین حرکت کند.

وی با بیان اینکه مدیران باید به دنبال ایجاد خلاقیت و نوآوری در عرصه مدیریت و رفع کردن مشکلات باشند، تصریح کرد: حضور در محیط سبب عادت شده و مسایل و مشکلات اطراف پنهان می شود.

اردشیر ادامه داد: برای شناسایی مسایل و مشکلات باید از بیرون به مسائل نگاه و خود را ارزیابی کنیم؛ چرا که با نگاه جامع و پیرامونی و جزء نگری می توان پیشرفت ها را زمینه ساز شد.

دبیر برنامه تعالی مدیریت مدرسه آموزش و پرورش لرستان هم با اشاره به اینک توجه به بهبود فرآیندهای آموزشی و تعلیم و تربیت دانش آموزان بسیار مهم است، افزود: باید تلاش شود تا منابع برای مدارس در حد توان تامین شود و مدیران بتوانند مشکلات خود را رفع و در جهت پیشرفت دانش آموزان تلاش کنند.

یحیی دریکوندی با اشاره به اینکه مدیران باید دارای مثبت اندیشی، نگاه جامع، با انگیزه، هم اندیشی، انعطاف پذیری و تعامل باشند و با بررسی تمامی پیشنهادات بهترین گزینه را انتخاب کنند، افزود: در این دوره مدیران مدرسه باید با استفاده از تمامی امکانات و نیروهای خود در جهت تحقق این فرآیند در سه برنامه پنج ساله تلاش کنند.

وی با بیان اینکه در این دوره تلاش می شود تا مدیران مدارس با ایجاد خلاقیت و نوآوری، اعمال روش هایی مطابق با تکنولوژی روز برای تعالی وضع مطلوب کوشا باشند، اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید مورد توجه و در اولویت کار آموزش و پرورش قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار