آرش میراسماعیلی در گفت و گو با پانا:

ورزش ایران نیاز به رنسانس دارد/ زنگ خطر برای جودو به صدا در آمده

مدال آور سابق جودوی جهان تنها راه بهبود شرایط مدیریت ورزش را ایجاد رنسانس دانست.

کد مطلب: ۶۷۹۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد

آرش میراسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار پانا درباره شرایط جودو ایران و ناکامی های اخیر گفت: با رئیس شدن درخشان در فدراسیون بعضی ها منتظر بودند که ناکامی ها تمام شود و دوران خوب جودو برگردد اما دیدیم که مدیریت ضعیف درخشان در فدراسیون باعث شد شکست های بدی هم در تیم ملی و هم در رده پایه برای ما رخ دهد.زنگ خطری جدی برای جودو ایران به صدا در آمده است.

وی ادامه داد: تیم های پایه در هر ورزشی بنیان تیم ملی یک کشور هستند، وقتی تیم های ملی نوجوانان و جوانان ما نتایج ضعیف می گیرند باید زنگ خطر جدی برای آینده جودو را احساس کرد اما متاسفانه می بینیم که آقایان به جای اینکه فکری اساسی کنند پشت مدال برنز جهانی سعید ملایی پنهان شده اند و همین تک مدال ها نقاط ضعف فدراسیون را می پوشاند. یک زمان پا روی شانه های امثال من و محمود میران گذاشتند و حالا نوبت به این رسیده است که پا روی شانه های سعید ملایی بگذراند.

میر اسماعیلی درباره شرایط مدیریتی ورزش ایران گرفت: ورزش ایران نیاز به رنسانس دارد تا چرخش به سمت متخصص ها صورت بگیرد. چند سال است مدیریت ورزش گرفتار مدیرانی شده که یا سیاسی بوده اند یا نظامی؛ کسی جای خودش نیست.

وی در پایان گفت: سیاسیون به ورزش می آیند و از آن سمت ورزشی ها وقتی می بینند در مدیریت ورزش جایی ندارد به سمت سیاست و حضور در پست های سیاسی می روند. مدیران غیر ورزشی همچنان حضور دارند و صندلی شان عوض می شود اما متخصص ها و پیشکسوتان ما خانه نشین می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار