با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان:

گردهمایی سر گروه های آموزشی درس تربیت بدنی شهرستان ها و مناطق کردستان

با هدف تبیین سیاست ها و برنامه های حوزه تربیت بدنی و با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان، گردهمایی سر گروه های آموزشی درس تربیت بدنی شهرستان ها و مناطق تابعه استان برگزار شد.

کد مطلب: ۶۷۹۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کردستان، صبح امروز با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش، رئیس اداره تربیت بدنی اداره کل و به منظور کیفیت بخشی و اجرای بهینه درس تربیت بدنی در مدارس، گردهمایی یک روزه سر گروه های آموزشی درس تربیت بدنی شهرستان ها و مناطق تابعه استان در سالن جلسات آموزش و پرورش استان کردستان برگزار شد.

در این نشست افشین خوش گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان به بیان اهداف کلان و سیاست های کلی حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت پرداخت و گفت: تمام برنامه ها در نظام تعلیم و تربیت برگرفته از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده و این سند به عنوان نقشه راه مسئولین آموزش و پرورش می باشد.

وی با بیان اینکه هدف غایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت انسان جامع الشرایط و کامل می باشد؛ گفت: خروجی آموزش و پرورش باید دانش آموزانی باشد که آمادگی لازم برای پذیرش نقش های مختلف اجتماعی فرهنگی و سیاسی در جامعه را داشته باشند .

خوش گوار با بیان اینکه بر اساس سند تحول بنیادین شش ساحت تربیت دینی و اخلاقی، تربیت سیاسی و اجتماعی، تربیت زیستی و بدنی، تربیت هنری و زیبا شناختی، تربیت اقتصادی و حرفه ای و تربیت علمی و فناوری در نظر گرفته شده است؛ گفت: حوزه تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش مسئول تحقق ساحت زیستی و بدنی می باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش به دنبال ایجاد نشاط و شادابی در مدارس هستیم؛ گفت: برای تحقق این هدف، 7 سیاست مدرسه محوری، کیفیت بخشی برنامه ها، تعمیم و فراگیر کردن برنامه ها، برنامه محوری، اخلاق محوری و مشارکت محوری را دنبال می کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه در برنامه درسی ملی در آموزش و پرورش 11 عنوان درسی تعیین شده است؛ تصریح کرد: تربیت بدنی یکی از این واحدهای درسی می باشد که بیانگر اهمیت و جایگاه درس تربیت بدنی در مدارس می باشد.

وی بر همراهی و همکاری مدیران مدارس با برنامه های حوزه تربیت بدنی و سلامت تاکید کرد و گفت: باید مدیر و عوامل مدارس را با درس تربیت بدنی همراه کنیم.

خوش گوار فضای اجرای فعالیت، نیروی انسانی متخصص، کتاب، مواد آموزشی و تجهیزات و جایگاه در برنامه درسی ملی را چهار عامل اولیه برای اجرای درس تربیت بدنی نام برد و بر ارتباط هرچه بیشتر بین نیروهای صفی و ستادی در حوزه تربیت بدنی تاکید کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه دو ساعت درس تربیت بدنی در مدارس پاسخگوی نیاز دانش آموز نیست؛ گفت: برای افزایش سرانه میزان فعالیت ورزشی دانش آموزان باید طرح های مکملی چون المپیاد ورزشی درون مدرسه ای، حیاط پویا را در مدارس اجرا کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود از سر گروه های درسی درس تربیت بدنی به عنوان حلقه واسط صف و ستاد نام برد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت و پتانسیل این سر گروه ها نقاط ضعف و قوت برنامه ها شناسایی و در جهت ارتقای فعالیت های ورزشی گام های موثری برداشته شود.

خوش گوار به شرح وظایف سر گروهای درسی تربیت بدنی نیز اشاره کرد و نظارت بر مدارس با رویکرد اجرایی شدن برنامه های تربیت بدنی، توانمند سازی نیروی انسانی با برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی و مشارکت در طرح ها و برنامه های علمی و همایش را از مهم ترین وظایف سر گروه های درس تربیت بدنی نامید.

در ادامه این نشست با حضور کارشناسان و دست اندرکاران امر نکات و موارد لازم برای سر گروه های آموزشی تشریح و تبیین شد و سر گروه های آموزشی نیز به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار