تشکیل کمیته حوادث غیر مترقبه برای نجات مادران باردار در تکاب

جلسه ی کمیته حوادث غیر مترقبه برای نجات مادران باردار در فصل سرما با حضور سرپرست شبکه بهداشت و درمان ، نماینده فرماندار و روسای ادارات مرتبط درسالن جلسات شبکه ی بهداشت تکاب برگزار شد.

کد مطلب: ۶۷۹۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، سعیدی سرپرست شبکه ی بهداشت و درمان تکاب در مورد موقعیت خاص جغرافیایی این منطقه گفت : این شهرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی یکی از مناطق پر خطر در این فصل از سال بوده و روستاهای زیادی در دور دست قرار دارند . با توجه به پیش بینی احتمالی بارش و سرمای شدید در فصول سرد می طلبد تا با اتخاذ تدابیر لازم بتوانیم در مقابل مشکلات احتمالی به موقع و در کمترین زمان خدمات مورد نیاز را ارائه دهیم .

وی در مورد مادران باردار در این زمان از سال گفت: رسیدگی به مشکلات مادران باردار در تمامی فصول سال برای ما وظیفه می باشد ولی بدلیل کوهستانی بودن منطقه و مشکلات راههای مواصلاتی در زمستان اهمیت دو چندان پیدا می کند و باید بصورت شبانه روزی با تمامی امکانات و پرسنل موجود در این فصل از سال آماده ارائه خدمات به مادران باردار باشیم .

وی در ادامه در مورد هماهنگی با ادارات عنوان کرد: ما با هماهنگی فرمانداری و اداره راه و شهرسازی می توانیم مشکلات تردد برای انتقال ماردان به مراکز درمانی را برطرف کنیم . در سال گذشته که زمستان با برف و کولاک زیادی همراه بود هماهنگی خوب و همکاری با ادارات ذیربط ، بیشتر نمود پیدا کرد و توانستیم تعداد زیادی از مادارن را در فصول سرد سال را از مرگ حتمی نجات دهیم .

سعیدی ادامه داد: تمامی پزشکان و پرسنل مراکز بهداشتی و درمانی روستاها در این فصل بیشترین تلاش خود را جهت تامین سلامت مادران باردار بکار گرفته و شماره تماس و آدرس دقیق آنها را داشته باشند تا در صورت بروز مشکل بتوان براحتی دسترسی پیدا کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار