به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی برگزار شد

برگزاری یادواره شهدای دانش آموز دبیرستان شاهد شهید رجایی ناحیه 2قزوین

مراسم یادواره شهدای دانش آموز به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی در دبیرستان شاهد شهید رجایی ناحیه دو استان قزوین برگزار شد.

کد مطلب: ۶۷۹۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا قزوین، در ابتدای این مراسم سرهنگ علی عباسی، از فرماندهان سپاه و از رزمندگان دوران دفاع مقدس به ذکر خاطراتی از شهدا پرداخت. در ادامه حسین رضا قربانی و سجاد یزدی پور به مدیحه سرایی و ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت پرداختند.

سپس حجت الاسلام خسروی، معاون پرورشی ناحیه دو طی سخنانی به تبیین اهمیت نقش دانش آموزان در دوران دفاع مقدس پرداخت. وی گفت:«38 سال پیش دانش آموزان با شعار خون بر شمشیر پیروز است، با تمام دنیا جنگیدند». وی افزود: در زمان جنگ تمام دنیا بجز سوریه به عراق کمک می کرد.توان نظامی ما بسیار ضعیف بود، ولی ایمان بسیجیان ما در برابر ساز و برگ نظامی تمام دنیاپیروز شد. امروز ما به میمنت توانان شما جوانان ایرانی به 70 کشور دنیا سلاح صادر می کنیم و 2000 کیلومتر فراتر از مرزهای خود با دشمن می جنگیم.

وی همچنین با اشاره به قدرت ظاهری اسرائیل گفت: اسرائیل 60 سال پیش با توان نظامی پایین شش روزه توانست تمام جهان عرب را شکست دهد؛ اما امروز با تمام پیشرفت هایی که کرده در برابر جوجه موشک های ما در غزه زمین گیر شده است.

معاون پرورشی ناحیه دو در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 36000 شهید دانش آموز، از دانش آموزان خواست تا در پاسداشت خون این شهدا با سلاح علم به جنگ دشمن جهل بروند و وظیفه خود را برابر شهدا ادا نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار