ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین، ستون های تعلیم و تربیت هستند

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش لرستان در جلسه کارگاهی آموزشی ، توجیهی سرگروههای پرورشی اين استان گفت: ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین، ستون های تعلیم و تربیت هستند.

کد مطلب: ۶۷۸۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان، محسن یوسفوند سند تحول بنیادین را فاقد نگاه صنفی دانست و افزود: بر اساس این سند هر کس در آموزش و پرورش کار می کند وظیفه تربیت اسلامی دارد .

وی با اشاره به مثبت اندیشی و باور به تحول بنیادین، نقش معلم را به عنوان کسی که پایه معماری جدید در آموزش و پرورش را به بنا می کند، بسیار مهم و حیاتی ارزیابی کرد و گفت: پرورش نسلی انقلابی، مکتبی و پیرو قرآن و عترت بزرگ ترین وظیفه و رسالت متولیان دستگاه تعلیم و تربیت بویژه معلمان است .

یوسفوند خودشناسی، ارتباط با خدا و ارتباط فرد با خلقت را از ثمرات اجرای تحول بنیادین دانست و افزود: موفقیت آموزش و پرورش در این امر منوط به همکاری تنگاتنگ خانواده ها ست .

وی ادامه داد : ما متولیان تعلیم و تربیت اسلامی برای دست یافتن به این موفقیت باید در راه گسترش معنویت، ارتقای ارزش های اسلامی و اخلاقی کردن آموزش های علمی تلاش کنیم .

یوسفوند در ادامه افزود: ما امروز با توجه به شرایط حساس فرهنگی و جنگ نرم دشمنان اسلام باید بیشتر از گذشته به نقش و جایگاه خودمان توجه داشته باشیم تا نسلی هوشمند، آگاه و وفادار به ارزش های انقلاب اسلامی تربیت کنیم .

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش لرستان یاد آور شد: اجرای سند تحول بنیادین تاکنون دستاوردهای بسیار عظیمی داشته که اجرای نظام 3-3-6، یک نوبته کردن مدارس، هوشمند سازی مدارس، راه اندزی مدارس قرآنی، تاسیس دانشگاه فرهنگیان و جذب نخبگان و بهترین دانش آموزان در این مرکز علمی از آن جمله است .

یوسفوند با بیان این که مدارس در اندیشه تربیتی اسلام ، عهده‏دار تعلیم و تربیت همزمان هستند، گفت: اهداف تعلیم و تربیت، در پیوند با هدف های خانواده و جامعه است و همراه با دیگر نهادهای اجتماعی مقصدی جز پرورش انسان برای رسیدن به قرب خداوند ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار