در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

بسته پیشنهادی فراکسیون زنان برای رفع نواقص لایحه"حمایت از حقوق کودکان"

یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای با اشاره به تعیین تکلیف لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان از ارائه بسته پیشنهادی فراکسیون زنان برای ارتقا و بهبود عملکرد این لایحه به کمیسیون قضائی مجلس خبر داد.

کد مطلب: ۶۷۸۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد

حمیده زرآبادی در گفت و گو با خبرنگار پانا، با تأکید بر اهتمام مجلس نسبت به تعیین تکلیف هر چه سریعتر لایحه حمایت از حقوق کودکان اظهارداشت: یکسری پیشنهادها درباره محتوای لایحه حمایت از حقوق کودکان در فراکسیون زنان داشتیم که این پیشنهادها را به کارشناسان و اعضای کمیسیون قضائی مجلس ارائه کردیم.

این عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به پیشنهادهای مطرح شده درباره لایحه حمایت از حقوق کودکان گفت: بیشترین تمرکزی که مد نظر ما قرار دارد مباحث آموزشی و به ویژه مهارت های فردی و اجتماعی برای کودکان و نوجوانان است که این موارد باید در لایحه دیده شود.

زرآبادی تأکید کرد: وقتی مباحث آموزشی در لایحه ای که مربوط به کودکان است به طور جدی در نظر گرفته شود، هم از بزه دیدگی کودکان جلوگیری می کند و هم اینکه جرایمی که علیه کودکان است کاهش می یابد چرا که کودکان و خانواده ها آگاه تر می شوند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درخصوص موفقیت و تأثیرگذاری لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بعد از تصویب لایحه گفت: اگر لایحه تصویب و اجرایی شود، تأثیرات مثبتی خواهد داشت.

به گزارش پانا ، سال 81 قانونی تحت عنوان حمایت از کودکان و نوجوانان ،مشهور به قانون "کودک آزاری" با 9 ماده تصویب شد. این قانون در قالب طرح به مجلس ارائه شد اما قانون کاملی نبود و نواقص زیادی داشت. چند سال بعد قوه قضائیه پس از مطالعات تطبیقی و فقهی لایحه ای 59 ماده ای را نهایی و سپس در سال 87 راهی مجلس کرد ولی تا کنون در مجلس به تصویب نهایی نرسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار