معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر:

فاصله درصد باسوادی زنان و مردان استان بوشهر کاهش یافت

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: فاصله درصد باسوادی زنان و مردان استان بوشهر نسبت به میانگین کشوری کاهش یافت .

کد مطلب: ۶۷۷۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا بوشهر ، غلامرضا دانش‌فر معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در نشست بهبود کیفیت سواد آموزی استان در بوشهر اظهار داشت: بر اساس نتایج سرشماری سال ۱۳۹۵ در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله، ۹۳.۴ درصد زنان و ۹۶.۲ درصد مردان کشور باسواد ذکر شده و فاصله باسوادی زنان و مردان کشور ۲.۸ درصد است.

وی به مقام نخست باسوادی استان بوشهر در کشور در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال اشاره کرد و افزود: در میان ۳۱ استان کشور، استان‌های تهران، سمنان و بوشهر در گروه سنی ۱۰ تا۴۹ ساله با ۰.۶ درصد، بعد از استان گیلان مقام دوم کمترین فاصله درصد باسوادی در کشور از بین زنان و مردان را کسب کردند.

دانش‌فر با تقدیر از همدلی و همکاری رسانه‌ها و توجه ویژه نماینده ولی فقیه در استان به حوزه سواد آموزی، ادامه داد: از جمله تریبون‌هایی که می‌تواند به کمک سوادآموزی بیاید و باعث تشویق به فراگیری سواد بوسیله افراد محروم از نعمت خواندن و نوشتن شود، ائمه جمعه و جماعات و صداوسیمای استان است.

وی با درخواست از فرمانداران برای نظارت ویژه بر امر سوادآموزی در حوزه خود گفت: دهیاری‌ها و شوراهایی که موفق شوند در روستاهایشان بی‌سوادی را به صفر برسانند و یا به نحو چشمگیری کاهش دهند، مورد قدردانی قرار می‌گیرند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار