گردهمایی آموزشی ائمه جماعات مدارس آموزش‌و پرورش ناحیه دو مشهد

گردهمایی آموزشی ائمه جماعات مدارس آموزش‌و پرورش ناحیه دو مشهد در کانون فارابی برگزار شد و در حاشیه این گردهمایی ائمه جماعات بعد از نماز ظهر و عصر با مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه دو دیدار کردند.

کد مطلب: ۶۷۷۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزار پانا از خراسان رضوی، محسن روحانی نیا با توجه به وضعیت جوانان ما در محیط‌های آموزش‌وپرورش گفت: باید نگاه عمیق و دقیقی به مسائل تربیتی داشت، نسل جوان ما تشنه معارف و حقایقی است که متأسفانه گاهی اوقات از آبشخورهای مختلفی تغذیه می‌شود. ما باید سرچشمه‌های اصلی و نورانی حقایق و معارف الهی را جستجو کنیم و به آن‌ها معرفی کنیم تا آب را از سرچشمه‌های اصلی بردارند.

امروز دانش آموزان از هر سو مورد تهدید و خطر است، در بعضی خانواده‌ها مسائل تربیتی و عقیدتی دچار ضعف بوده و بسیاری از مسائل اخلاقی از خانواده و اجتماع می رسد.

امروز به این نتیجه رسیده ایم که آموزش صرف کارساز نیست و باید در کنار آموزش، مهارت را هم به دانش‌آموز آموخت. مهارت‌های زندگی، برخورد باهم نوع، در اجتماع ظاهر شدن و انواع مهارت‌های مختلف را بیاموزیم. همان‌گونه که در معارف دینی ما نیز پرورش مقدم بر آموزش توصیه‌شده است.

وی اظهار داشت: هماهنگی دوسویه بین آموزش‌وپرورش و جامعه روحانیت در یک خط مستقیم قرار دارد و باعث رشد معنوی و پرورشی دانش‌آموز می‌گردد. دانش آموزان ائمه جماعات را الگوی خود قرار می‌دهند، آن‌ها مسائل و رفتاری را که باید عمل کنند در همان اندک زمانی که با شما هستند می‌آموزند. روحانیون ما باید خود را به دانش آموزان نزدیک کرده و به دل آن‌ها راه پیدا کنند تا بتوان معرفت الهی را در دل جوانان جای داد.

روحانی نیا گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، ائمه جماعات باید بروز باشند و از اطلاعات روز مطلع باشند، چون نسل جوان تشنه مسائل جدید است و سؤالاتی را در ذهن دارد که باید به آن‌ها پاسخ داده شود.

ایشان در پایان بابیان اینکه خیرین محترم کمک فروانی به ساخت نمازخانه در آموزش‌وپرورش ناحیه دو کرده‌اند افزود: 33 نمازخانهِ خیر ساز توسط خیر عزیز ابو یوسف کویتی و با کمک شیعیان کویت ساخته‌شده است که بیشترین تعداد نمازخانه ساخته‌شده در نواحی مشهد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار