مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل خبرداد:

تصویب ۳۷ منطقه‌ نمونه‌ گردشگری در استان اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۳۷ منطقه‌ نمونه‌ گردشگری در استان به تصویب هیئت دولت رسیده است.

کد مطلب: ۶۷۶۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، کریم حاجی‌زاده در جلسه هماهنگی توسعه راه‌های گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: روستاهای هدف گردشگری از دو جنبه دارای اهمیت است که یکی به عنوان رویکرد و نیاز و دیگری تاکید بر توسعه‌ گردشگری پایدار و حفظ میراث معنوی با تاکید بر سیاست‌های منطقه‌ای و محلی که گردشگری روستایی امروزه به عنوان یک فعالیت جهانی با توجه به هم‌پوشی سه اصل ایجاد اشتغال و درآمدزائی، رضایت گردشگر و حفظ محیط زیست اهمیتی دوچندان یافته است .

وی گفت: این روستاها به عنوان عنصری برای توسعه‌ منطقه‌ای و توسعه‌ پایدار بر پایه استعداد و توان طبیعی منطقه قلمداد می‌شوند که اهداف گردشگری روستایی رشد تولید منطقه‌ای، افزایش درآمد و تعداد مشاغل، انعطاف‌پذیری تجهیزات گردشگری و توجه به سرمایه‌گذاری محلی است .

حاجی‌زاده با بیان اینکه در جنبه‌های غیر اقتصادی نیز اهدافی چون نگهداری و حفظ آسایش و رفاه ساکنان، تفریحات سالم و مراقبت از ارزش‌ها و میراث فرهنگی را به دنبال دارد، افزود: در راستای سیاست‌های کلان و توسعه‌ بخش گردشگری در سال ۸۳ روستاهای هدف گردشگری مطرح شد و ۳۸۰ روستای هدف، در سطح کشور شناسایی و ثبت شده که سهم استان اردبیل ۱۲ روستا بوده که دارای بافت‌های تاریخی یا فرهنگی و طبیعی ویژه است .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: موضوع مناطق نمونه‌ گردشگری با هدف ایجاد فضای مناسب و مجهز برای گردشگران به منظور فراهم کردن زمینه‌ توسعه پایدار میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و جلب سرمایه‌گذارن داخلی و خارجی با رعایت قانون تشویق و حمایت سرمایه‌گذاران خارجی در ایجاد تاسیسات زیربنائی مطرح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار