جلسه هجدهم شورای اسلامی شهر کرج برگزار شد

جلسه هجدهم شورای اسلامی شهر کرج با رویکرد حل مشکلات شهر کرج و تصویب لایحه دوفوریتی برگزار شد.

کد مطلب: ۶۷۵۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا البرز در کرج؛ در ابتدای جلسه هجدهم شورای اسلامی شهر کرج محمد نبیونی با اشاره به بازدیدی که از منطقه کیانمهر شهرداری کرج داشته است با اشاره به برخی مشکلات ساکنین این منطقه خواستار توجه شهرداری به این مشکلات و حل آن شد .
وی با اشاره به ضرورت احداث تقاطع میان جاده قزل حصار و بلوار امیرکبیر را برای تردد بهتر مردم منطقه مهم برشمرد و گفت: نبود پل عابر پیاده در کیانمهر برای عبور مرور دانش آموزان ، معلوین و عابرین پیاده از سوی مردم منطقه مطرح شده است .

نبیونی با اشاره به موضوع کمبود سرانه فرهنگی همانند تعداد مساجد در منطقه ۱۲ شهرداری کرج، از اهمیت افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد پارک ویژه بانوان در کنار این مکان های فرهنگی سخن گفت .
رییس شورای اسلامی شهر کرج احداث کمربندی بلوار ارم برای تردد خوردهای سنگینی که بیشتر به سمت فرودگاه پیام حرکت می کنند اهمیت بالایی دارد چرا که اکنون این خودروها از کنار زندگی مردم عبور می کند .
نبیونی اضافه کرد: مورد چهارم تردد روباز ماشین های حمل زباله زیرمجموعه سازمان پسماند در آن منطقه که ممکن است برای دانش آموزان و جانبازان شیمیایی مشکلی دیگر است که نیاز به توجه دارد .
وی رسیدگی به وضعیت نهر سیاه جوب به دلیل آلودگی های ایجاد شده توسط آن در محیط زندگی مردم را ضروری دانست و گفت: درخواست احداث کمربندی بلوار ارم برای تردد خودروهای سنگینی که بیشتر به سمت فرودگاه پیام حرکت می کنند از دیگر مطالباتی است که از سوی مردم این منطقه که ناحیه ای کم برخوردار است مطرح می باشد .
سارا دشت رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: در بیست و هشتم مهرماه مراسم ویژه روز کوهنوردی در کوه نور عظیمیه برگزار شد اما خدمات ارایه شده مانند جانمایی سطل های زباله از سوی شهردای منطقه یک انجام نشده و زباله ها در طبیعت رها شده بود در صورتی که برای استفاده از طبیعت زیبای کوه نور کرج در عظیمیه نیاز به ارایه خدمات عمومی به مردم است .
در ادامه جلسه و در بیان دستور جلسه نخست مصوبه ای از کمیسیون تلفیق و توافقات مطرح شد که بر اساس آن تغییر کاربری طبقه همکف یک پلاک ثبتی در خیابان قائم منطقه ۵ شهرداری کرج از تجاری به پارکینگ و با اختصاص مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی مطرح شد .
این لایحه به دلیل اینکه به توسعه مواردی مانند ساخت و سازهای غیرمجاز دامن میزند در کمیسیون مربوطه مصوب نشده بود و در صحن علنی نیز رای کمیسیون تلفیق مورد تایید قرار نگرفت .
احد اله احمدی پرگو معاون معماری شهرسازی شهرداری کرج گفت: در خیابان هایی مانند این مورد که ساختمان تجاری سازی شده جانمایی شده است و با توجه به اینکه این ملک ۶۰۰ متر وسعت دارد است توافقات ارایه شده در آن بر اساس مصوباتی است که شورای اسلامی شهر به شهرداری ارایه داده است .
فرج اله ایلیات در مورد این لایحه با بیان اینکه جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز مهم است، گفت: عرض معبر خوب و تامین پارکینگ ها و اینکه بافت منطقه تجاری باشد در موافقت با چنین درخواست هایی مطرح است .
وی ادامه داد: برای کمک کردن به مردم در اخذ پروانه ساختمانی بررسی چنین مصوباتی تاثیر مثبتی دارد .
عباس زارع رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج توضیح داد: با توجه به اینکه این ساختمان بدون تغییر کاربری ساخته شده است و اکنون میخواد خلاف های انجام شده را قانونی کند و با تغییر این کاربری میزان جرایم منظور شده برای این تعییر کاربری در کمیسیون ماده ۱۰۰ رقم بالایی است .
سارا دشت گرد در مورد این لایحه گفت: شهرداری وظیفه دارد قبل از بتن ریزی سقف، جلوی تخلف ها را بگیرد اما شهرداری کم کاری کرد و این اقدام را انجام نداده است حال باید به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده شده تا به تخلفات آن رسیدگی شود .
فریده بزنی عضو شورای اسلامی شهر کرج تشریح کرد: خلاف کردن در ساخت و سازهای شهری اکنون فرآیند معمولی شده است در حالیکه بابد با آن مقابله کرد و لازمه آن این است که به صورت قانون تخطی از قوانین ساختمانی و نداشتن تخلفات در این زمینه را برای سازندگان ملزم کنیم .
در بررسی مصوبات کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج لایحه ای از شهرداری در ارتباط با پروژه جدول گذاری و آسفالت شهرک ایثار و در کنار آن احداث یک معبر جدید با افزایش ردیف اعتباری تا سقف ۲۱ میلیاردریال به صورت تهاتر و به همین میزان اختصاص بودجه از ردیف تملکات شهرداری منطقه ۲ مطرح شد که در نهایت مصوبه کمیسیون عمران که با آن آن مخالفت کرده بود به تصویب رسید .
احمدی پرگو معاون معماری شهرسازی با اشاره به اینکه در جنوب شهرک بنفشه واحدهای مسکونی برای خانواده های شهدا در مجاورت خط راه آهن ایجاد شده است که جدول گذاری و آسفالت خیابان ها انجام شده است اما برای ایجاد یک معبر ۳۵ متری با توجه به اینکه اعتبار آن منظور نشده است نیاز به ردیف اعتباری ۲۱ میلیارد ریالی است چرا که این میزان بودجه در بودجه ۹۶ شهرداری کرج درنظر گرفته شده بود .
مهدی حاجی قاسمی دبیر شورای اسلامی شهر کرج در مخالفت با این لایحه با اشاره به اینکه اقدامات اجرایی مهمتری برای رسیدگی در این منطقه وجود دارد؛ افزود: طی بازدیدی که از منطقه ۲ شهرداری کرج داشتیم متوجه شدیم که مشکلات نزدیکی راه آهن شیخ آباد به زندگی شهری مردم اولویت بیشتری دارد که بهتر است این ردیف اعتباری بدین منظور هزینه شود .
در ادامه جلسه حسین محمدی رییس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه موضوعات مطرح شده در کمیسیون عمران در مورد بحث تراکم ساختمانی و یا تغییر کاربری ها است، بیان کرد: کرج در حوزه های حمل و نقل ترافیک و عمرانی مشکلات اساسی دارد که باید به آنها رسیدگی کرد .
در این جلسه با اشاره به موضوع ساماندهی تپه مرادآب ارایه طرح اقتصادی این تپه در کنار طرح شهرسازی آن و در بازه زمانی سه ماهه مطرح و بیان شد که انجام هر گونه اقدامی در تپه مرادآب تا ارایه طرح اقتصادی آن متوقف شود .
احمدی پرگو معاون معماری شهرسازی شهرداری کرج در مورد این لایحه تشریح کرد: مطالعات طرح مورد نظر انجام و مقرر شده است تا مشاورین طرح توضیحات کافی در این مورد را بیان کنند و در نهایت نهایت برنانه های آن برای بخش عمومی که ۷۲ هکتار است در کنار بخش مسکونی آن انجام شود .
وی عنوان کرد: راه اندازی مجموعه ای به نام بازآفرینی بافت های فرسوده در کنار طرح سامندهی تپه مرادآب مطرح است و دکنار آن دفاتر نوسازی بافت های فرسوده قرار است عملیاتی شود .
معاون معماری شهرسازی شهرداری کرج با بیان اینکه ابهاماتی در این موارد وجود دارد که باید برطرف شود، گفت: در طی سه ماه آتی مهندسین مشاور طرح گزارش هایی ارایه دهند و مطالعات اقتصادی طرح برای ارایه به صحن شورا آماده شود .
وی ادامه داد : در تپه مرادآب اسلام آباد ۷۲ هکتار آن آزادسازی شده است و در ۱۰۴ هکتار دیگر از اراضی آن تپه با رعایت مقررات مربوط به بافت های فرسوده پروانه ساخت مسکونی داده می شود .

وی ادامه داد: اگر موضوعی سرمایه ای در طرح ساماندهی تپه باید در همانجا هزینه شود و در ۵ حوزه قرار است فعالیت های فرهنگی تفریحی تفرجگاهی ورزشی و فضای سبز انجام شود و اگر آن را یک میکیج اقتصادی درنطر بگیریم در منطقه مرکزی شهر موقعیت اقتصاری خوبی ایجاد می شود .
خلیلی اردکانی عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه کارهای اساسی و مهمی در این تپه می توان انجام داد، افزود: تپه مرادآب نگینی برای شهر کرج است و بدین منظور مقرر شده بود تا گزازش کاملی در این خصوص ارایه شود تا مردم نیز در جریان اقدامات انجام شده قرار داده شوند .
در نهایت این طرح با منظور کردن این قید که مطالعات اقتصادی طرح تا ۵ ماه آینده آماده شده و به شورای اسلامی شهر کرج ارایه شود مورد موافقت شورا واقع شد .
وی با بیان اینکه نیاز به انجام مطالعات اقتصادی در کنار مطالعات طرح ساماندهی تپه مرادآب نیاز است، گفت: نحوه سرمایه گذاری در این مورد توسط مشاور اقتصادی طرح ارایه خواهد شد و در جلسات آتی مشاورین طرح ساماندهی می توانند برای ارایه گزارشات در صحن شورا حضور یابند .
رییس کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر کرج توصیح داد: مطالعات اقتصادی طرح در صورت بیشتر شدن پروسه انجام آن تا ۶ ماه می تواند انجام شود و با توجه به اینکه مطالعات شهرسازی آن انجام شده است با انتخاب مساور اقتصادی می توان تکلیف ساماندهی این تپه را مشخص کرد .
فرج اله ایلیات در مورد این لایحه گفت: در ابتدا به معابر، پل ها و جاده های آنجاکه به عنوان زیرساخت مطرح هستند رسیدگی شود تا جدابیت های لازم ایجاد شود و در متمم بودجه سال جاری و یا بودجه سال آینده بودجه مورد نیاز برای آماده سازی این اقدامات عملیاتی شود و در ادامه به بحث سرمایه گذاری در تپه مرادآب پرداخت .
به گزارش رخداد، لایحه دوفوریتی مرتبط با ارایه خدمات ستاد اربعین حسینی به شورای اسلامی شهر کرج و با اختصاص بودجه ای نزدیک٣٠میلیارد تومان معادل ٣٠٠میلیون ريال ارایه شده است که شامل لحاظ کردن مواردی مانند اعزام ۲۰۰ نفر نیروی خدماتی شهرداری و یا تامین هزینه هایی برای اعزام خودروهای آتش نشانی ، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس، اجاره اقامتگاه برای پرسنل های اتوبوسرانی، تیم پشتیبانی و یا اخذ بیمه های مسئولیت است مطرح شد؛ چرا که پذیرایی از ۳۵ هزارنفر از سوی ستاد عتبات عالیات بر عهده شهرداری کرج گذاشته شده است .
فرج اله ایلیات در ارتباط با این لایحه گفت: اطلاعات تجمیع شده در مورد فعالیت های مختص ستاد اربعین جمع آوری شود و مشخص شود که کمک های مدنظر برای فعالیت ستاد اربعین توسط نهادهای مشارکت کننده با هم در این لایحه متمرکز شده است یا خیر .
محمد نبیونی رییس شورای اسلامی شهر کرج در توضیح این لایحه بیان کرد: شهرداری در ستاد اربعین که در استانداری برگزار شده است برای انجام این اقدامات مسئولیتی متقبل شده است و در کنار آن نهادهای مسئولی مانند ستاد عتبات عالیات فعالیت های جداگانه ای را انجام خواهند داد .
این لایحه دو فوریتی با اکثریت آرا به تصویب رسید و مفاد آن نیز در قالب تامین هزینه های اجرایی این اقدام مصوب شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار