مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل:

برنامه های کتابخانه ای در فضاهای تاریخی استان اردبیل اجرا می شود

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل از برگزاری برنامه های کتابخانه ای در فضاهای تاریخی این استان خبر داد.

کد مطلب: ۶۷۵۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، رباب عزیزخانی درجریان بازدید از مجموعه فرهنگی تاریخی خانه صادقی اردبیل، با اظهار خرسندی از مرمت این اثر فاخر تاریخی، بناهای تاریخی و سکونت گاههای شخصیت های برجسته را موجب آشنایی هرچه بیشتر مردم با تاریخ فرهنگی سیاسی جامعه دانست و اظهار کرد: خانه صادقی، برای بسیاری از اردبیلی ها اثری خاطره انگیز و یادآور رخدادهای تاریخی است .
وی گفت: برگزاری ویژه برنامه های کتابخانه ای در فضاهای تاریخی، موجب شورآفرینی هرچه بیشتر در افراد علاقه مند به مشارکت در این برنامه ها است .
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان افزود: برگزاری برنامه هایی همچون نشست های کتابخوان، نقد و بررسی کتاب، رونمائی و معرفی کتاب، شب شعر و نشست های هم اندیشی در بناهای تاریخی موجب غنای بصری این برنامه ها خواهد شد .
عزیزخانی با اشاره به اینکه مشارکت سازمان های مردم نهاد در برنامه های فرهنگی، آموزشی، علمی، هنری، تاریخ و محیط زیست امری مبارک در استان است تشریح کرد: با فعال شدن موسسات مردم نهاد در حوزه های کتابخوانی و مشارکت جوانان در برنامه های کتابخانه ای، شاهد موج آفرینی جدیدی در ترویج فرهنگ کتابخوانی بوده ایم .
مدیر مجموعه تاریخی - فرهنگی خانه صادقی اردبیل نیز با اظهار خرسندی از اتمام تعدادی از فازهای مرمت و احیای این بنای تاریخی، این مجموعه را دارای ظرفیت مناسبی برای میزبانی برنامه های فرهنگی دانست .
الیار عاصمی زاده گفت: نگاه ویژه مردم و اهل فرهنگ به خانه صادقی و فضا و امکانات این مجموعه، ظرفیت کم نظیری را وی توسعه فرهنگی بیش از پیش اردبیل را مهم ترین دغدغه سرمایه گذاران طرح مرمت و احیای خانه صادقی بیان کرد و افزود: هدف از میزبانی برنامه های فرهنگی و کتابخانه ای، جلب توجه مردم به اهمیت فرهنگ و برنامه های فرهنگی و گره زدن این نگاه به وظیفه ملی حراست از میراث تاریخی است .
این سرمایه گذار با اعلام آمادگی برای میزبانی از برنامه های کتابخانه ای، اظهار امیدواری کرد خانه صادقی بتواند همچون گذشته نقش موثری در توسعه فرهنگی استان ایفا کند .
خانه صادقی مربوط به دوره قاجار در محله اوچدکان اردبیل در سال 1283 هجری قمری ساخته شده گفت: این اثر به شماره 14465 در 16 اسفند 86 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .
خانه تاریخی صادقی مشتمل بر بخش حسینیه برای تامین نیاز مراودات اجتماعی خانواده ، بخش شاه نشین برای تامین نیاز مراودات رسمی و ارتباط با تجار ایرانی و خارجی خانواده ، بخش اندرونی محل زندگی خانواده صادقی ، خادم نشین محل زندگی خادمان این خانواده و بخش طویله و اصطبل برای سرویس دهی به این خانواده است .
این خانه تاریخی از ویژگی های منحصر بفردی بهره می برد که در کمتر خانه تاریخی می توان یافت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار