معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل:

خانواده‌ها و دستگاه‌های فرهنگی نقش اساسی در علاقه‌مندی کودکان به مطالعه دارند

اردبیل (پانا) - معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: خانواده، مدرسه و نهادهای فرهنگی در بستر سازی برای مطالعه ی کودکان نقش آفرینی کنند.

کد مطلب: ۸۶۲۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد
خانواده‌ها و دستگاه‌های فرهنگی نقش اساسی در علاقه‌مندی کودکان به مطالعه دارند

علی نواداد در دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان با اشاره به نقش نهاد‌های مختلف در ترویج فرهنگ مطالعه اظهارکرد: خانواده، آموزش و پرورش، رسانه های مکتوب و دیجیتالی، و دستگاههای تاثیر گذار در امر مطالعه باید با تدوین برنامه های جامع و اثر بخش، کتابخوانی را از دوران کودکی در کودکان نهادینه کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی در این مسیر نیازمند عزم جدی و استفاده کارشناسی از نظرات متخصصین این حوزه است، افزود: اگر اولین کتاب‌هایی که بچه‌ها می خوانند کتاب‌های خوب و جذاب و پرکشش باشد آنها را به کتابخوانی علاقه مند خواهد کرد بطوریکه که اگر این اتفاق برعکس باشد برای همیشه از کتاب بیزار و دور خواهند شد و این کتاب زدگی می تواند تا آخر عمر نقش منفی در علاقه مندی آنان به مطالعه ایفا کند.

در ادامه مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز به عملکرد کتابخانه‌های عمومی استان در حوزهای مختلف فرهنگی، عمرانی، فعالیت‌های فوق برنامه در کتابخانههای عمومی، و امانت و ساماندهی کتاب‌ها اشاره کرد.

رباب عزیزخانی برگزاری جشنواره سراسری کتاب خوانی رضوی، مراسم های نقد و رونمایی از کتاب های فاخر، نشست های تخصصی کتاب خوان، راه اندازی بخش صفویه شناسی در کتابخانه مرکزی، شاداب سازی بخش کودکان در کتابخانه های عمومی را جزو مهمترین برنامه هایی دانست که در شش ماهه اول سالجاری در کتابخانه های عمومی استان اجراشده است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت 77 باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در سطح استان، خاطر نشان کرد: دو باب کتابخانه عمومی نیز در روستای شام اسبی اردبیل و انجیرلو بیله سوار تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

در ادامه جلسه سیدناصر اسحاقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب در هفته اول مهرماه در اردبیل گفت: امسال بیش از 10 میلیارد ریال کتاب در این دوره از نمایشگاه به فروش رسید.

مصطفی کافی، معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان نیز طی سخنانی از برگزاری نمایشگاههای کتاب و مسابقه کتاب خوانی در مدارس استان خبر داد و گفت: امسال 478 نمایشگاه در مدارس استان برگزار خواهد شد. وی همچنین به توزیع 52 هزار جلد کتاب در مدارس استان اشاره کرد و افزود: 21 هزار جلد از این کتاب ها توسط وزارت آموزش و پرورش ارسال شده است و بقیه این کتاب ها نیز توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهدا شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار