تولید محتوای الکترونیکی باید مبتنی بر اصول علمی، خلاقیت و نوآوری باشد

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در نشست توجیهی هشتمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی گفت : تولید محتوای الکترونیکی باید مبتنی بر اصول علمی ، خلاقیت و نوآوری و در راستای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و توجه به ساحت های ششگانه تربیتی باشد .

کد مطلب: ۶۷۵۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان، خدانظر دریکوند در این نشست که برگزیدگان کشوری هفتمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی ، رابطین و داوران این جشنواره حضور داشتند ؛ به تحولات روشها و فنون تدریس اشاره کردو گفت : شاید سالیان گذشته که توجه به طرح درس در تدریس دروس مختلف مورد توجه قرار گرفت ؛ با وجود اذعان به اثرات مثبت طرح درس در بهبود فرایند یادگیری دانش آموزان ، با مقاومت هایی از ناحیه معلمان مواجه می شد .

وی به هدفهای کلی و رفتاری دروس مختلف اشاره کردو ادامه داد : اثر بخشی و کارآیی تدریس معلم زمانی ارزشمند است که دانش را در فراگیران افزایش داده و این دانش به بینش تبدیل شود و اثر بینش را در رفتار فراگیران به عینه بتوان مشاهده کرد .

دریکوند تاکید کرد : اگر دانش منجر به تغییرات مثبت در رفتار فراگیران نشود ، اهداف تعلیم و تربیت کاملا ً محقق نشده است وباید در این زمینه با حساسیت و دقت بیشتری ورود کرد .

وی دانش را ابزاری برای تربیت و پرورش دانش آموزان برشمردو اضافه کرد : یادگیری علوم مختلف در نهایت باید تغییر مثبت رفتار دانش آموزان منجر شود .

وی در ادامه به بومی سازی محتوای برخی از کتب درسی استانها و واگذاری بخشی از محتوا به استانها اشاره کردو گفت : شاید در ابتدا ظرفیت چندانی برای انجام این واگذاری ها وجود نداشت و نیروی متخصص فنی لازم برای تدوین این محتواها وجود نداشت ، اما رشد تکنولوژی و فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی فضایی را به وجود آورد که استانها را مجبور ساخت که خود را به این علوم و فنون مجهز کنند .

دریکوند به مهارت و تسلط دانش آموزان به این علوم و فنون اشاره کردو افزود : امروز دانش و اطلاعات دانش آموزان در عرصه های فناوری های نوین کمتر از معلمان نیست و آنها به راحتی توانسته اند بر این مهارتها دسترسی پیدا کنند .

وی بر تربیت منابع انسانی برای تولید محتوای الکترونیک و غنی سازی محتوای آثار تولید شده تاکید کردو گفت : باید از ظرفیت نیروهای متخصص برای آموزش به سایر معلمان استفاده کرد و زمینه را برای آموزش وتبادل نظر معلمان فراهم کرد .

دریکوند در ادامه به درخواست یکی از پدید آورندگان محتوای الکترونیک آموزشی پاسخ مثبت دادو افزود : راه اندازی کارگاه تخصصی تولید محتوای الکترونیک در دستور کار قرار می گیرد .

وی نقش رابطین جشنواره در ترویج و تبلیغ این جشنواره بسیار مهم برشمردو ادامه داد : رابطین جشنواره باید علاقمند به تولید محتوای الکترونیک باشند تا بتوانند بستر مناسب را برای حضور فرهنگیان و دانش آموزان به این جشنواره فراهم کنند .

وی در ادامه با ابراز خوشحالی از نوع نگرش پدیدآورندگان محتوای الکترونیک افزود : چشم پوشی از منافع فردی و حرکت در راستای منافع کلان تعلیم و تربیت و مصالح دانش آموزان از جمله موارد مثبتی است که ما را به روند مطلوب کار امیدوار می کند .

دریکوند در ادامه به وجود استعدادهای بالقوه انسانی در استان لرستان اشاره کردو افزود : لرستان منابع انسانی پویا ، خلاق ، مستعد و کارآمد فراوانی دارد که باید برنامه ریزی شود از ظرفیت این نیروها برای ارتقای کمی و کیفی استان استفاده شود .

وی همچنین به حمایت مادی و معنوی از مولفان فرهنگی اشاره کردو افزود: تلاش می کنیم تا با حمایت از این مولفان انگیزه و رغبت فرهنگیان را برای کار تحقیق و پژوهشی بالا ببریم .

دریکوند در پایان سخنان خود تصریح کرد : بایدنگاه به هویت مثبت شود و توانمندی بالقوه به درستی شناسایی و هدایت شوند ، زمینه رشدو بالندگی دانش آموزان بیش از گذشته فراهم می شود .

گفتنی است که دریکوند در پایان از برگزیدگان کشوری هفتمین دوره جشنواره تولید محتوای الکترونیکی با اهدای لوح تقدیرو هدایایی تجلیل کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار