نشست کارگروه بهبود کیفیت آموزشی سواد آموزی استان کردستان برگزار شد

با حضور مدیر کل آموزش و پرورش کردستان چهارمین نشست کارگروه بهبود کیفیت آموزشی سواد آموزی استان در سال جاری برگزار شد .

کد مطلب: ۶۷۳۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان،این نشست صبح امروز با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان، معاونین اداره کل و اعضای کارگروه به منظور بررسی راه کار های ایجاد انگیزه در سواد آموزان جهت استمرار حضور در کلاس های درس و راه کارهای تقویت نظام نظارتی بر فعالیت های اداری و آموزشی سواد آموزی استان برگزار شد .

قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این نشست ، سواد آموزی را یکی از اولویت های اصلی استان عنوان کرد و با تاکید بر تسریع در ثبت نام بی سوادان در دوره های مختلف ، گفت : اهتمام مجموعه باید پوشش حداکثری سواد آموزان بر اساس سهمیه ابلاغی به استان باشد .

وی با اشاره به جایگاه راهنمایان تعلیماتی سواد آموزی و اثر گذاری آنان در پوشش و کیفیت بخشی فعالیت ها ، از راهنمایان به عنوان ناظران و نمایندگان سیستم نام برد و گفت : راهنمایان می توانند در راستای ترغیب و تشویق بی سوادان برای شرکت در کلاس های درس و ارتقاء کیفیت سواد آموزی نقش موثری داشته باشند .

رشید قربانی در ادامه به پوشش دوره های سواد آموزی نیز اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های درون و برون سازمانی گفت : باید با پیگیری و عملیاتی کردن برنامه های ابلاغی زمینه تحقق و پوشش 100 درصدی سواد آموزان دوره های مختلف در سطح استان فراهم شود.

یوسفی معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان نیز در ابتدای جلسه گزارشی از مصوبات نشست قبل کارگروه را ارائه کرد و سپس با اشاره به نقش راهنمایان سواد آموزی و تاثیر گذاری آنان در پیگیری امور از جمله در بازدید از کلاس های درس ، بررسی وضعی آموزشی سواد آموزان و آموزش دهندگان گفت : راهنمایی بر کل فرآیند سواد آموزی از ابتدای جذب تا مرحله صدور کارنامه حضور و دخالت دارند .

وی در ادامه به اقدامات و فعالیت های معاونت به ویژه در راستای بهره گیری از ظرفیت های درون و برون سازمانی و پیگیری برنامه های سواد آموزی پرداخت و گزارشی از میزان ثبت نام سواد آموزان در دوره های مختلف را در سال جاری ارائه کرد .

گفتنی است در این نشست معاونین اداره کل نیز ضمن ارائه دیدگاه و نظرات خود ، پیرامون راه کار های ایجاد انگیزه در سواد آموزان جهت استمرار حضور در کلاس های درس و راه کارهای تقویت نظام نظارتی بر فعالیت های اداری و آموزشی سواد آموزی بحث و تبادل نظر کردند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار