معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:
حضور سرگروههای درسی در مدارس باید انرژی مثبتی را در کلاس ها ایجاد کند
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هدف از بازدیدها را نظارت بالینی عنون کرد و گفت: در بازدیدها باید حرمت و حریم شخصی افراد حفظ شود و حضور سرگروههای درسی در مدارس باید انرژی مثبتی را در کلاس ها ایجاد کند.
به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، محمد شاطریان صبح امروز در گردهمایی سرگروه های درسی استان در محل سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: تمام فرایند یاددهی، یادگیری، آموزشی و تربیتی در کلاس درس اتفاق می افتد و به همین دلیل تلاش ما ایجاد انگیزه بیشتر در معلمان و توانمند سازی علمی و فنی آنهاست.
وی معلمان را عنصر کلیدی در آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: هرگونه تغییرات در آموزش و پرورش منوط به معلمان است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بر پویایی کلاس های درس با شیوه های نوین و ابزراهای گوناگون و در دسترس تاکید کرد و ادامه داد: سرگروههای درسی بایستی بر محتوای کتب درسی، نحوه تکمیل فرم های بازدید، آشنایی با نحوه کاربرد وسایل و ابزارهای آموزشی دوره ابتدایی، نحوه طراحی و اجرای طرح درس روزانه و سالانه تسلط کافی داشته باشند.
شاطریان افزود: سرگروههای درسی باید بر قوانین، آئین نامه ها و روش های نوین تدریس تسلط کافی داشته باشند و همچنین بین گروه های آموزشی برای اجرای دستورات آموزشی باید ارتباط صمیمی وجود داشته باشد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان هدف از بازدیدها را نظارت بالینی عنون کرد وگفت: در بازدیدها باید حرمت و حریم شخصی افراد حفظ شود و حضور سرگروههای درسی در مدارس باید انرژی مثبتی را در کلاس ها ایجاد کند.
وی با بیان این که سرگروههای درسی با تعامل و تبادل تجربیات خود می توانند در حل مشکلات حوزه تحت نظارت خود قدم های موثری را بردارند، خطاب به سرگروه های آموزشی تصریح کرد: معلمان با انگیزه و خلاق در مدارس توسط سرگروههای درسی شناسایی شوند و پی گیری های لازم برای صدور تشویق این معلمان انجام گیرد.
شاطریان افزود: با توجه به اینکه 3 هزار کلاس درسی چند پایه در استان داریم، استفاده از روش تلفیقی در این کلاسهای درسی مورد تاکید است.
ارسال دیدگاه