معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان :

سرگروههای آموزش فعالیت های پرورشی، تسهیل گران و توانمند سازان مربیان و فعالیت های پرورشی هستند

زنجان (پانا) - جلسه تبیین برنامه سرگروههای آموزش فعالیت های پرورشی و درس تفکر و سبک زندگی نواحی و مناطق با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در سالن شهید تجلی اداره کل برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۶۶۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
سرگروههای آموزش فعالیت های پرورشی، تسهیل گران و توانمند سازان مربیان و فعالیت های پرورشی هستند

جعفر گنج خانلو معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به جایگاه ویژه سرگروه های پرورشی در اثر بخش کردن فعالیت های پرورشی گفت: تربیت برای زندگی و زندگی برای تربیت جز مهم ترین برنامه های اصلی مدنظر در حوزه پرورشی در مدارس است .

گنج خانلو در ادامه افزود: امروزه نظام آموزش و پرورش دانش آموز را برای زندگی فردا تربیت می کند.

وی با اشاره به اینکه موتور محرکه و فکر اصلی فعالیت‌های پرورشی، سرگروه های پرورشی هستند خاطر نشان کرد: شما باید در حوزه فعالیت‌های پرورشی گفتمان ایجاد کنید و مسیر راه و عملیات مسیر را ترسیم نمایید و موجب سهل الوصول شدن اهداف پرورشی شوید.

گنج خانلو در ادامه تصریح کرد: جایگاه سرگروههای پرورشی مشورتی، فکری و پیشبرنده است که نشان از جایگاه ویژه شما در فعالیت‌های پرورشی است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان با تاکید بر ایجاد خلاقیت و نوآوری در برنامه های پرورشی گفت: اولین خواسته ما این است که همکاران پرورشی از کلیشه های خارج شده و به عناصر خلاق در مدارس تبدیل شوند.

وی درادامه افزود: دومین خواسته ما مشارکت فعال دانش آموزان در تمامی فعالیت های پرورشی از قبیل برپایی نماز جماعت مدارس ، مراسم صبحگاهی و اردوهای دانش آموزی است و باید از ظرفیت تشکل های دانش آموزی در جهت پیشبرد اهداف مختلف تعلیم و تربیت بهرمند شد.

گنج خانلو ابراز داشت: سرگروههای پرورشی تسهیل گرانو توانمند سازان مربیان و فعالیت های پرورشی هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به توجه ویژه مربیان و معاونین پرورشی به آسیب های اجتماعی گفت: ریشه آسیب های اجتماعی از تغییر نگرش به نوع زندگی است و وقتی فرد با توجه به تغییر نگرش از هنجار های اجتماعی خارج شد در معرض آسیب اجتماعی خواهد بود که یکی از موارد مقابله با آن ارائه الگو های مناسب سبک ایرانی و اسلامی به دانش آموزان است.

وی با تاکید بر تعمیق باور و مفاهیم مذهبی و انقلابی در دانش آموزان تصریح کرد: تقویت و ترویج روحیه ایمانی و دین مداری در دانش آموزان بخش عمده فعالیت های ما در حوزه پرورشی را تشکیل می دهد که کاری سخت و حساس است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اهمیت درس تفکر و سبک زندگی اظهار داشت: از کلاس های درس تفکر و سبک زندگی بازدید های مستمر و ارزیابی های میدانی صورت گیرد تا با تحلیل های کارشناسانه نسبت به ارتقای بیش از پیش این درس همت گماریم .

وی در ادامه افزود: از سوی جامعه در مورد پیشگیری آسیب های اجتماعی از آموزش و پرورش مطالبه وجود دارد که باید گفت درس تفکر و سبک زندگی در همین راستا و در پاسخ به این نیاز تدوین شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار