حمیدی:

ارتقای «سواد دانشی» بايد به «سواد حرکتی» توام باشد

معاونت تربیت بدنی و سلامت وزيرآموزش و پرورش با بيان اين كه سواد حرکتی جزء مهمی از سوادآموزی است، گفت: باید در کنار ارتقای «سواد دانشی» به «سواد حرکتی» نیز پرداخته شود .

کد مطلب: ۶۷۲۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، مهرزاد حمیدی در جلسه روسای قطب چهار مدیران آموزش و پرورش کشور گفت: اگر بخواهیم در کشور ورزش همگانی داشته باشیم، فرهنگ آن باید در مدرسه و سنین رشد شکل بگیرد؛ همچنین اگر بخواهیم ورزش قهرمانی پایداری داشته باشیم، باز هم زمینه های آن از سنین رشد شکل می گیرد؛

معاونت تربیت بدنی و سلامت وزيرآموزش و پرورش، بر اهمیت آموزش سواد حرکتی تأکید کرد وگفت: دانش آموز همان طور که باید سواد خواندن و نوشتن یاد بگیرد، باید سواد حرکتی هم بیاموزد. با تمرین وتکرارحرکت ملکه می‌شود و در ذهن مینشیند. سواد حرکتی افراد در حال نزول است؛ بازی‌های رایانه‌ای، تلفن همراه و زندگی ماشینی ما را با خطر بزرگ کم تحرکی مواجه می کند .

وی با اشاره به تعریف «سوادحرکتی» خاطرنشان کرد: براساس این تعریف، شخصی «سوادحرکتی» دارد که بتواند در موقعیت‌های چالش برانگیز و نامتعادل بتواند عکس العمل مناسب حرکتی نشان بدهد و به موفقیت برسد و چنانچه مدیریت درستی از شرایط به وجود آمده نداشته باشد قطعا آسیب جدی جسمانی خواهد دید .

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش وپرورش تأکید کرد: افراد و کودکان کم سواد حرکتی چنانچه در سنین کودکی نتوانند این سواد را در خود ارتقا دهند در بزرگسالی نمی توانند حرکت های پیچیده ورزش را فراگیرند و به همین دلیل آینده ورزش قهرمانی کشور نیز از بین خواهد رفت .

وی با بیان اینکه دانش آموزان بازمانده از «سواد دانشی» می‌توانند با وقفه‌ای هرچند بلند مدت دوباره مدارج عالی علمی و تحصیلاتی را کسب کنند، گفت: این موضوع برای کودکان بازمانده از «سوادحرکتی» صادق نیست و کم سوادی حرکتی در سنین بالا قابل جبران نیست و به همین دلیل باید در کنار ارتقای «سواد دانشی» به «سواد حرکتی» نیز پرداخته شود .

حمیدی اضافه کرد: انسداد مبادی بی سوادی علاوه بر حیطه «دانشی» باید در حیطه «حرکتی و جسمانی» نیز دنبال شود تا بتوانیم نسلی سالم، با نشاط و افتخارآفرینی در عرصه‌های مختلف جهانی و بین المللی داشته باشیم .

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش وپرورش خاطرنشان کرد: وزارت آموزش وپرورش در دولت تدبیر و امید با اتخاذ سیاست «مدرسه محوری» فعالیت های ورزشی بیش از۱۳میلیون دانش آموز را در قالب طرح های المپیاد درون مدرسه‌ای، حیاط پویا، مدرسه قهرمان و اجرای ورزش صبحگاهی سامان دهی و اجرایی کرده است تا بتواند با ارتقای سوادحرکتی دانش آموزانی توانمند و با نشاط تحویل جامعه دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار