مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

طرح دانش آموز کرمانی در المپیاد نانو عنوان ویژه کسب کرد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: طرح «ام البنین بلوچی نژاد» دانش آموز مدارس شهرستان بم در هشتمین المپیاد نانو، عنوان ویژه با قابلیت تجاری سازی را کسب کرد.

کد مطلب: ۶۷۲۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، محمد محسن بیگی با بیان اینکه طرح‌های دانش آموزی با موضوعات متنوعی از جمله نانوکامپوزیت‌ها، کاتالیزورها، پلیمرها، نانو ذرات و فیلترها برندگان اصلی این المپياد بودند، اظهار کرد: از بین40 طرح برگزیده فقط طرح‌های «ام البنین بلوچی نژاد» دانش آموز پژوهشسرای دانش آموزی رویان شهرستان بم با موضوع «تهیه فیلتر طبیعی نانو کامپوزیتی اکسید آهن و الیاف خرما» و اپلیکیشن «نانویی باش!» توسط علی خسرو نژاد از خراسان رضوی در هشتمین المپیاد نانو عنوان ویژه با قابلیت تجاری سازی را کسب کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: در حاشیه نمایشگاه هشتمین جشنواره دانش آموزی فناوری نانو از40 طرح برگزیده این جشنواره تجلیل و مدرک معتبر باشگاه نانو به این دانش آموزان ارائه شد.
وي بیان‌کرد: هزینه‌های تجاری سازی این دو طرح دانش آموزی توسط باشگاه نانو پرداخت خواهد شد.
محسن بیگی با اشاره به اهمیت فناوری نانو و لزوم ترویج آن در بین دانش آموزان، تصریح کرد: در راستای تحقق این مهم در چهار سال اخیر سه آزمایشگاه دانش‌آموزی ویژه نانو در شهرستان‌های کرمان، سیرجان و جیرفت راه اندازی شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: براساس ارزیابی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو آزمایشگاه نانو مرکز پژوهش‌های علمی و آموزشی استان نیز رتبه اول را در بین آزمایشگاه‌های نانوي کشور در سال تحصیلی 96-95 به خود اختصاص داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار