دهمین سوگواره « 72 بغض بوم» به یاد شهیدمحسن حججی در تبریز برگزار میشود

دهمین سوگواره عاشورایی هنرهای تجسمی « 72 بغض بوم» به یاد شهید حسینی مدافع حرم محسن حججی در تبریز برگزار می شود.

کد مطلب: ۶۷۱۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، سرپرست حوزه هنری استان با اعلام این خبر گفت: همزمان با ایام شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) دهمین سوگواره عاشورایی هنرهای تجسمی 72 بغض بوم با حضور پیشکسوتان هنری و ادبی، اساتید و فعالان عرصه های هنرهای تجسمی، به یاد شهید حسینی مدافع حرم محسن حججی در هفتم محرم الحرام در تبریز برگزار می شود.
جواد کریم نژاد ادامه داد: حماسه عاشورا و مفاهیم انسان ساز مکتب حسینی بستری ناب برای تولید آثار فاخر هنری و ادبی به ویژه آثار فاخر تجسمی است.
وی افزود: عاشورا مدرسه عشق است و یکی از مهم ترین درسهای عاشورا، آزادگی و مرگ در مسیر عزت است و شهدا با افکار نورانی و بصیرتی که داشتند، طلایه دار مکتب حسینی بوده اند و ما امروز آرامش و امنیت خود را مدیون خون پاک تک تک شهدای ایران اسلامی هستیم.
وی اضافه نمود: شهید مدافع حرم زینبی، محسن حججی، حسین وار در میدان نبرد با یزیدیان زمان مبارزه کرد و حسین وار و راست قامت به شهادت رسید. لذا ضمن ادای احترام به مجاهدت ها و ایثارگری های تمام شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم، بیش از 100 هنرمند سوگوار همایش تجسمی 72 بغض بوم، این سوگواره هنری را به نام و یاد شهید مدافع حرم آل الله، شهید محسن حججی برگزار می کنند.
کریم نژاد اظهار داشت: در این سوگواره فرهنگی عاشورایی، اساتید و هنرمندان رشته های نقاشی، تصویرسازی، خوشنویسی و نقاشی خط به زبان هنر و در قالب نقش و رنگ ضمن تولید آثار فاخر هنری با مفاهیم عاشورایی، عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس حضرت ابا عبدالله نیز ابراز می دارند.
شایان ذکر است سوگواره هنرهای تجسمی فوق روز پنجشنبه 6 مهرماه سال جاری در مجموعه فرهنگی سینمایی قدس حوزه هنری آذربایجان شرقی از ساعت 10 الی 18 برگزار می شود و آثار تولید شده طی نمایشگاهی در معرض دید عموم و علاقمندان قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار