مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در گفت و گو با پانا:

اجرای برنامه های هفته بهداشت روان در واحدهای اداری و آموزشی کردستان

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از اجرای ویژه برنامه های هفته بهداشت روان با شعار " بهداشت روان و مدرسه کارآمد " در واحد های اداری و آموزشی استان از 18 لغایت 24 مهر ماه خبر داد.

کد مطلب: ۶۷۱۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد

رشد قربانی مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در گفت و گو با خبرنگار پانا کردستان با بیان اینکه 18 الی 24 مهرماه به نام هفته بهداشت روان نام گذاری شده است؛ گفت: به همین مناسبت ویژه برنامه هایی در سطح واحدهای آموزشی و اداری استان در این هفته برگزار می شود.

قربانی برگزاری آیین نمادین و مراسم افتتاحیه هفته بهداشت روان در شهرستانها و مناطق استان، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه کارکنان مدارس و دانش آموزان، برگزاری کارگاه بهداشت روان خانواده ویژه بانوان در ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق و اجرای برنامه های اثرگذار با هدف تغییر نگرش مطلوب در رفتار دانش آموزان در باره سلامت روان را از مهم ترین برنامه های این هفته عنوان کرد.

وی بر آموزش مهارت های بین فردی دانش آموزان و توجه به نقش پیشگیری از اختلالات و آسیب های روانی اجتماعی و برنامه ریزی جهت پیشگیری و کاهش مشکلات روانی- رفتاری دانش آموزان و همچنین آموزش های تخصصی مشاوران مدارس در زمینه تقویت مهارتهای فردی مشاوره ای تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان برگزاری مسابقه کتاب خوانی بین مشاوران مدارس، مسابقه نقاشی بین دانش آموزان با موضوع بهداشت روان درسه دوره تحصیلی، برگزاری تریبون آزاد برای مشاوران جهت بیان دغدغه ها و انتقادات و پیشنهادات در زمینه کاری. برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی برای دانش آموزان و برنامه ریزی و اجرای برنامه های آموزشی ویژه والدین از طریق آموزش والدین در زمینه شیوه های فرزند پروری، همسر داری با هدف ارتقای کیفیت زندگی دانش آموزان را از دیگر برنامه های قابل اجرا در این هفته برشمرد.

قربانی از تشکیل کمیته بحران در مدارس یا کارشناسی مشاوره شهرستان، جهت رسیدگی به مشکلات در مواقع اضطراری خبر داد و گفت: مشاوران موفق مدارس باید تجربیات خود را در مدرسه در نشست ماهانه مشاوران ارائه دهند.

وی گفت: به منظور اجرای برنامه های هفته بهداشت روان در مدارس نشست های مشترکی با نهادهای حمایتی بهزیستی، اورژانس اجتماعی، نیروی انتظامی،کمیته امداد برگزار شده و هماهنگی های لازم در این زمینه نیز صورت گرفته است .

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان برگزاری نمایشگاه بهداشت روان در مدارس، بازدید از مراکز شبانه روزی و خوابگاهی و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با موضوع بهداشت روان، تقدیر از مشاوران توانمند و کارآمد و دعوت از شخصیت های علمی فرهنگی مذهبی و ورزشی جهت برگزاری کارگاه آموزشی و سخنرانی در مدارس با تأثیر آموزه های دین و فعالیت های ورزشی در بهداشت روان را از دیگر برنامه های اجرایی هفته بهداشت روان عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار